ادامه تظاهرات معترضان نیکاراگوئه‌ای برای برکناری اورتگا
ادامه تظاهرات معترضان نیکاراگوئه‌ای برای برکناری اورتگا

معترضان نیکاراگوئه‌ای در جریان راهپیمایی اعتراضی و گسترده خود که در پایتخت این کشور برگزار شد، خواستار برکناری رئیس جمهوری شدند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان نیکاراگوئه‌ای در دو تظاهرات که در ماناگوآ، پایتخت این کشور برگزار شد، خواستار برکناری دنیل اورتگا، رئیس جمهوری شدند. معترضان، رئیس جمهوری نیکاراگوئه را عامل اصلی ناآرامی‌ها در […]

معترضان نیکاراگوئه‌ای در جریان راهپیمایی اعتراضی و گسترده خود که در پایتخت این کشور برگزار شد، خواستار برکناری رئیس جمهوری شدند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان نیکاراگوئه‌ای در دو تظاهرات که در ماناگوآ، پایتخت این کشور برگزار شد، خواستار برکناری دنیل اورتگا، رئیس جمهوری شدند.

معترضان، رئیس جمهوری نیکاراگوئه را عامل اصلی ناآرامی‌ها در کشور می‌دانند.

آنها در بنرهایی که در دست داشتند، نوشته بودند “او رئیس جمهوری نیست؛ او جنایتکار است” و “آنها باید بروند”.

راهپیمایی‌های روز شنبه در بزرگداشت نود و پنجمین روز راهپیمایی‌های ضد دولتی در این کشور آمریکای لاتین برگزار شد.

نزدیک به سه ماه است که درگیری‌های نیکاراگوئه میان حامیان دنیل اورتگا و معترضانی که خواستار برکناری وی هستند ادامه دارد. طی این اعتراضات بیش از ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این اعتراضات از زمانی آغاز شد که اورتگا طرح کاهش حقوق بازنشستگی را مطرح کرد تا از فشار تامین بودجه در این کشور کاسته شود. با این که این طرح لغو شد اما اعتراضات گسترده‌ای را در این کشور برانگیخت که موجب بروز درگیری‌های خشونت‌آمیزی در نیکاراگوئه شد.

این درگیرهای خشونت آمیز در حالی است که سازمان ملل و آمریکا خواستار پایان یافتن آن به صورت صلح آمیز شده‌اند.