تعرفه ضددامپینگ چین برای واردات فولاد از ۳ کشور و اتحادیه اروپا
تعرفه ضددامپینگ چین برای واردات فولاد از ۳ کشور و اتحادیه اروپا
چین برای حمایت از تولید داخلی تعرفه ضد دامپینگ روی واردات فولاد از 3 کشور و اتحادیه اروپا اعمال کرد.

به نقل از اسپوتنیک، چین از امروز تعرفه ضد دامپینگی برای واردات فولاد از ۴ کشور و از جمله اتحادیه اروپا به مدت ۵ سال اعمال می‌کند.

وزیر بازرگانی چین اعلام کرد که این کشور برای واردات فولاد از اتحادیه اروپا، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی اعمال خواهد کرد چرا که واردات ارزان به تولید داخلی فولاد در چین آسیب زده است.

به گفته وزیر بازرگانی چین تعرفه‌های ضد دامپینگی از ۲۳ جولای آغاز می‌شود و تعرفه ۱۸٫۱ درصدی به ۱۰۳٫۱ درصد افزایش خواهد یافت.

وزیر بازرگانی چین در عین حال تاکید کرد واردات از این کشورها به شدت تولید فولاد چین را تحت تاثیر قرار داده و معتقد است که چین در حقیقت در تله دامپینگی این کشورها افتاده و باعث شده سیلی از فولاد ارزان از این ۴ کشور و اتحادیه به چین سرازیر شود.

این اقدام کشور چین در پی درخواست شرکت معروف چینی و همچنین گروه شرکت‌های تولید کننده فولاد این کشور که مجموعا ۵۰ درصد تولید فولاد چین را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به عهده داشته‌اند، صورت گرفته است.

چین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده فولاد در جهان است.

بر اساس آمارهای این کشور چین در ماه ژوئن ۸۵٫۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرده و در ماه «می» با تولید ۸۹٫۰۹ میلیون تن رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

  • منبع خبر : فارس