تعریف خیانت در استنتاج وینیستون چرچیل
تعریف خیانت در استنتاج وینیستون چرچیل

  وینیستون چرچیل را در حوزه سیاسی غرب به نابغه ای سیاسی می شناسند که در طول مسئولیتهای سیاسی خود از معاون وزارت بازرگانی بودن تا دوران نخست وزیری او در زمان جنگ جهانی دوم خدمات بسیار چشمگیری در حوزه استعمار و سلطه بر کشورهای مختلف به کشور خود نموده است. او در دوران نخست […]

 

وینیستون چرچیل را در حوزه سیاسی غرب به نابغه ای سیاسی می شناسند که در طول مسئولیتهای سیاسی خود از معاون وزارت بازرگانی بودن تا دوران نخست وزیری او در زمان جنگ جهانی دوم خدمات بسیار چشمگیری در حوزه استعمار و سلطه بر کشورهای مختلف به کشور خود نموده است. او در دوران نخست وزیری در دوره ای که اوریانا فالاچی که او نیز یک آزادیخواه ضد اسلام و نابغه روزنامه نگاری شناخته شده است، داشت و از او تعریف جالبی از واژه خیانت بجا مانده و این واژه را جهان مدیون استعداد اوریانا فالاچی می داند که هوشمندانه با چرچیل مواجه شده است. اساسا اوریانا فالاچی روزنامه‌نگار، نویسنده وگزارشگر سیاسی ایتالیایی، دو بار به ایران سفر کرده است . او یک بار برای مصاحبه با محمدرضا پهلوی و یک بار نیز برای مصاحبه با امام خمینی (ره) و مهندس بازرگان در زمان مسئولیت دولت موقت به ایران سفر کرده است.

فالاچی در دوره جوانی فعالیت خود را از ستون‌ نویسی در روزنامه‌های اروپایی آغاز کرده است، ولی دیری طول نکشیده که استعداد فوق‌العاده‌اش مورد توجه همکاران و مدیران او قرار گرفت و به یکی از برجسته‌ترین خبرنگاران بین‌المللی در زمان خود بدل شد. موفقیت چشمگیر او مقارن با جنگ جهانی دوم و به دلیل پوشش خبری جنگ و انقلاب‌ها و مصاحبه با رهبران و سردمداران دولت‌های بزرگ زبانزد عام و خاص است.

او یک بار نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات نیز شده است. فالاچی در طول عمر خود جوایز جهانی برای روزنامه‌نگاری و نویسندگی و اقدامات فرهنگی و بعضا بشردوستانه کسب کرده است. علاوه بر این موفق به دریافت جایره آنی تیلور شده که این جایزه به پاس شجاعت‌های قهرمانانه و فعالیت‌های آزادیخواهانه به او اعطا شده است. چیزی که او را از سایر روزنامه‌نگاران متفاوت می‌سازد، اشتیاق و سرسپردگی بسیار زیاد در انجام کارش می‌باشد. فالاچی اطلاعات زیادی از مصاحبات خود در اختیار خواننده قرار می‌داد، علاوه بر پرسش و پاسخ‌ها، او آنچه احساس می‌کرد را برای خواننده بازگو می‌نمود.

نوشته‌های اوریانا فالاچی به عنوان روزنامه‌نگار و نویسنده، تأثیر بسیار زیادی از فضای اجتماعی و سیاسی ایتالیا در دوران جوانی او پذیرفته است. یکی از تأثیرگذارترین اشخاص در زندگی او پدرش بوده است.

پدر فالاچی یک آزادی‌خواه بود که علیه قدرت موسولینی به مقاومت پرداخت و در جنگ جهانی دوم در جنبش مقاومت زیرزمینی فعالیت کرد و اوریانا فالاچی ده ساله نیز به این جنبش پیوست. اوریانا همچنین رابطه‌ای عاشقانه با آلساندرو پاناگولیس آزادی‌خواه یونانی داشت و کتاب یک مرد برگرفته از زندگی این شخصیت می‌باشد.

اوریانا فالاچی پس از ابتلا به سرطان، از کار دست کشید و به استراحت پرداخت و فقط پس از حادثه یازده سپتامبر و حادثه تروریستی توسط عوامل عربستان سعودی (بن لادن) بود که کتاب خشم و غرور را منتشر کرد.

به دلیل اظهارات منفی درمورد اسلام و مسلمانان اروپا در این کتاب، او مورد تنفر از طرف مخاطبان خود در سال‌های پایانی زندگی خود واقع شد. او در سال ۲۰۰۶ در زادگاهش فلورانس درگذشت.

اوریانا فالاچی در مصاحبه مذکور از وینستون چرچیل سوال می کند: “آقای نخست وزیر، شما چرا برای ایجاد یک دولت استعماری و دست نشانده به آن سوی اقیانوس هند می روید و دولت هند شرقی را بوجود می آورید، و موفقیت شما در این مسیر طولانی به ثبت میرسد ، اما این کاررا نمی توانید در بیخ گوش خودتان یعنی در ایرلند که سالهاست با شما در جنگ و ستیز است انجام دهید ؟”

وینستون چرچیل بعد از اندکی تامل پاسخ می دهد: “برای انجام این کار (سلطه بر کشورها و مردم آن) به دو ابزار مهم احتیاج هست که این دو ابزار مهم را در ایرلند در اختیار نداریم. فالاچی  سوال می کند این دو ابزار چیست؟”

چرچیل پاسخ میدهد:”اکثریت نادان و اقلیت خائن”.

اولا باید هوش فالاچی در تمیز دادن جنس سئوال از چرچیل را ستود و در ثانی در این مصاحبه حتما باید از صداقت چرچیل تجلیل نمود.

اگر چه این مصاحبه بعد ها مورد اعتراض ام آی سیکس واقع شده و با ابزارهای مختلف تا حد میسور آنرا از قاموس بایگانیها حذف نموده است چرا که همه سعی آنها در عدم ایجاد جرقه در ملتهاست. تعریفی از این ناب تر در تبیین علت استعمار کشورها وجود ندارد که اولا باید مردم را بی اطلاع و نادان نگهداشت و ثانیا عده ای خائن را به خدمت گرفت و با ابزارهای مختلف آنها را در مصادر مختلف در کشور ها گمارد تا از طریق آنها بتوان ملتها را به استثمار و استعمار کشید.

ایران ما قبل و بعد از انقلاب گرفتار این تعریف دقیق چرچیل بوده و هنوز با همه تلاش های فکری و فرهنگی یک دولت سالم که اتهام و انگ موضوع خیانت را نداشته باشد انتخاب ننموده است. حتی دولتهای رجایی و احمدی نژاد در چار چوب سلامت ساختار حرکت ننموده اند .

به امید روزی که اول ملت بیدار شده و سپس انتخاب سالم داشته باشد.ان شاالله

والسلام

حمید رضا نقاشیان