تعطیلی دولت آمریکا احتمالاً تا بعد از کریسمس ادامه دارد
تعطیلی دولت آمریکا احتمالاً تا بعد از کریسمس ادامه دارد

سناتورها در جلسه شنبه نتوانستند به توافقی برای تصویب لایحه بودجه موقت برسند تا تعطیلی دولت آمریکا تا بعد از کریسمس ادامه پیدا کند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، جلسه دیشب مجلس سنا بدون توافق بر سر راهکاری جهت تصویب لایحه بودجه موقت به پایان رسید. با توجه به اینکه جلسات کنگره تا پنجشنبه برگزار […]

سناتورها در جلسه شنبه نتوانستند به توافقی برای تصویب لایحه بودجه موقت برسند تا تعطیلی دولت آمریکا تا بعد از کریسمس ادامه پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، جلسه دیشب مجلس سنا بدون توافق بر سر راهکاری جهت تصویب لایحه بودجه موقت به پایان رسید. با توجه به اینکه جلسات کنگره تا پنجشنبه برگزار نخواهد شد تعطیلی دولت فدرال تا بعد از کریسمس ادامه خواهد داشت. 

اعضای کنگره آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور جمعه شب نتوانستند با یکدیگر بر سر گنجاندن بندی در لایحه بودجه برای تأمین هزینه ۵ میلیاردی ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک به توافق برسند تا دولت فدرال برای سومین بار در سال جاری تعطیل شود. 

جلسه بعدی مجلس سنا قرار است عصر پنجشنبه تشکیل شود. سی‌ان‌ان نوشته این به معنای آن است که اعضای سنا می‌توانند بدون نگرانی از اینکه برای رأی دادن به لایحه بودجه فراخوانده شوند به تعطیلات کریسمس بروند. 

ترامپ شنبه شب در توئیتر نوشت که به دلیل تعطیلی دولت تعطیلات کریسمس را در واشنگتن خواهد گذراند. او نوشت: «به خاطر تعطیلی دولت به فلوریدا نخواهم رفت و در کاخ سفید می‌مانم.»

سی‌ان‌ان نوشته مجلس سنا روز دوشنبه یک جلسه غیررسمی هم خواهد داشت و احتمال اندکی وجود دارد که سناتورها در صورت رسیدن به توافق از آن برای رأی‌گیری بر سر لایحه بودجه استفاده کنند.