تعقیب تروریست‌ها در شرق ادلب
تعقیب تروریست‌ها در شرق ادلب
ارتش سوریه ،تروریست‌های دو گروه موسوم به "اجناد القوقاز" و "جبهه النصره" و هم پیمانان آنها در شرق استان ادلب را تحت تعقیب قرار داد و خود را به یک مرکز نظامی دیگر ارتش ترکیه در این استان رساند.

تعقیب تروریست‌ها در شرق ادلب / نزدیک شدن ارتش سوریه به یک مرکز نظامی دیگر ترکیه

ارتش سوریه ،تروریست‌های دو گروه موسوم به “اجناد القوقاز” و “جبهه النصره” و هم پیمانان آنها در شرق استان ادلب را تحت تعقیب قرار داد و خود را به یک مرکز نظامی دیگر ارتش ترکیه در این استان رساند.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، واحدهای توپخانه و موشکی ارتش سوریه محل های جابجایی گروههای مسلح در محورهای تلمنس و سکمه و معرشورین در جنوب شرقی استان ادلب را هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی گفت: یگان های ارتش توانستند تامین امنیت بخش شرقی را انجام دهند تا نیروها با به کنترل درآوردن شهرک طویل و تل خطره در غرب شهر ابوالظهور در حومه جنوب شرقی ادلب، پیشروی کنند.

وی افزود: کاهش شدت نبردها در نتیجه شرایط نامناسب جوی زمینه را فراهم کرد تا ارتش به تقویت استحکامات خود دست زده و مراکزی نظامی را در روستاها و شهرک های آزاد شده در چند روز اخیر احداث کند.

نزدیک شدن ارتش سوریه به یک مرکز نظامی دیگر ترکیه

نیروهای ارتش سوریه توانستند خود را به یک مرکز مراقب نظامی ترکیه در حومه ادلب برسانند.

مرکز وابسته به مخالفان خارج نشین دولت سوریه موسوم به “دیده بان سوریه” مستقر در لندن از عقب نشینی گروههای تندرو از مناطق کفریاسین، بابولین، صهیان و معرحطاط واقع در جاده بین المللی حلب به دمشق خبر داد و اعلام کرد: مرکز مراقبت نظامی ترکیه در شهرک معرحطاط قرار دارد. این شهرک سومین منطقه ای است که ارتش سوریه کنترل آنها در دست دارد. پیشتر دو منطقه الصرمان در حومه شرقی ادلب و مورک در حومه شمالی حماه به کنترل ارتش سوریه درآمده بود.

در همین حال، ناجی مصطفی سخنگوی گروه موسوم به “جبهه ملی آزادیبخش” گفت: نیروی هوایی روسیه یک مقر گروه تروریستی احرار الشام در نزدیک منطقه معره النهمان در حومه ادلب را هدف قرار داد که به کشته شدن ابواقبال قاضی شرعی منجر شد. جابر علی پاشا سرکرده این گروه به همراه سایر تروریست های مستقر در این جان سالم بدربردند.

ترکیه تروریستها را از سوریه به ترکیه منتقل می کند

منابع محلی سوری گزارش دادند که نیروهای ترکیه درحال خارج کردن تروریست های وابسته به خودشان از حومه استان الحسکه سوریه برای منتقل کردن آنها به لیبی هستند.

این منابع گفتند: ارتش ترکیه به خارج کردن شماری از مزدوران خود در قالب گروههای ۶۰ نفره از شهر راس العین و اطراف آنها در حومه شمالی استان الحسکه ادامه می دهد و به احتمال زیاد، این تروریست ها از طریق خاک ترکیه به لیبی منتقل شوند تا در جنگ در آنجا مشارکت کنند.

ارتش ترکیه دو روز پیش حدود ۱۰۰ تروریست گروه موسوم به “جیش الاسلام” را از مناطق استقرار آنها در حومه شمالی الحسکه به حومه جنوبی ادلب منتقل کرد تا آنها از گروههای تروریستی فروپاشیده در برابر ارتش سوریه پشتیبانی کنند.

در همین حال، دوبالگرد ائتلاف آمریکایی نیز در فرودگاه غیرقانونی “خراب الجیر” در حومه المالکیه در نزدیک مرز عراق فرود آمدند و تعدادی از افسران آمریکایی را به سمت شمال عراق بردند.