ترکیه  از تعقیب رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه دست نمی‌کشد
ترکیه  از تعقیب رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه دست نمی‌کشد

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش از تعقیب رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه که ترکیه آن را تروریستی میداند دست نمی‌کشد. به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره استرداد صالح مسلم، رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه گفت: در دیدار با همتای آلمانی‌ام مساله استرداد مسلم را […]

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش از تعقیب رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه که ترکیه آن را تروریستی میداند دست نمی‌کشد.

به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره استرداد صالح مسلم، رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه گفت: در دیدار با همتای آلمانی‌ام مساله استرداد مسلم را بیان خواهم کرد. تلاش‌های ما برای تعقیب و بازداشت مسلم تنها محدود به چک و آلمان نیست. صالح مسلم هرکجا که برود ما نیز به دنبال او خواهیم رفت.

وی ادامه داد: در دادگاه ترکیه تصمیماتی علیه صالح مسلم و حکم بازداشت برای او صادر شده و وزارت دادگستری کشور و امور خارجه هماهنگی‌ها و همکاری‌هایی در این باره انجام می‌دهد. ما به هیچ وجه دست از پیگیری و تعقیب وی برنخواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مکانیزم میان واشنگتن و آنکارا گفت: قرار است نشستی در هشتم و نهم ماه مارس در واشنگتن برگزار شود.

در همین راستا هیاتی متشکل از وزارتخانه‌های مختلف ترکیه حضور خواهند داشت.

چاووش‌اوغلو، در ادامه با بیان اینکه وی در ۱۹ ماه مارس به واشنگتن می‌رود، ‌گفت: از محورهای این سفر مساله منبج، مبارزه با تروریسم، وعده‌های داده شده مبنی بر بازپس‌گیری سلاح‌ها از یگان‌های مدافع خلق است.

چاووش‌اوغلو با تاکید بر اینکه دیگر دوران فریب و تعلل به پایان رسیده است گفت: ما دیگر وقتی برای تعلل و فریب نداریم. در حال حاضر یک فضای بی اعتمادی به وجود آمده است. برهمین اساس باید گام‌هایی در راستای اعتمادسازی برداشته شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مسلم هنوز در آلمان به سر می‌برد، گفت: آخرین خبر این است که وی در آلمان مشاهده شده است. همین الان اطلاعی ندارم او کجاست اما دادگاه چک تصمیمی صادر کرده است مبنی بر اینکه وی نمی‌تواند خارج از مرزهای اتحادیه اروپا برود. برهمین اساس متاسفانه وی می‌تواند به راحتی در میان کشورهای اتحادیه اروپا رفت و آمد کند.