تعلل نگران کننده برای پرسپولیس/ خروج سه بازیکن مهم بدون برگشت!
تعلل نگران کننده برای پرسپولیس/ خروج سه بازیکن مهم بدون برگشت!
جدایی سه بازیکن اصلی پرسپولیس که سهم زیادی در قهرمانی این تیم داشتند، نگرانی هایی را برای آینده این تیم ایجاد کرد که تعلل مسئولان باشگاه در جذب جانشین این بازیکنان، نگرانی‌ها را افزایش داد.

اشگاه پرسپولیس پس از کسب پنجمین قهرمانی متوالی در رقابت‌های لیگ برتر تلاش زیادی برای حفظ بازیکنانی کرد که با گرفتن عکس یادگاری با جام زرین طلا، دنبال رفتن بودند.

احمد نوراللهی، محمدحسین کنعانی زادگان، وحید امیری، امید عالیشاه، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا و شهریار مغانلو بازیکنانی بودند که قراردادشان با پرسپولیس تمام شده بود.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که در تابستان سال گذشته با جذب ۱۰ بازیکن بیشترین ورودی را به لیست بازیکنان این تیم داشت رویه‌ای کاملاً متفاوت را پیش گرفت.

او از جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه خواست تا تمام بازیکنان را حفظ کند. درخواستی که با شروع نیم فصل دوم رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر مطرح شد اما سمیعی و ابراهیم شکوری نتوانستند تعدادی از ستاره‌های ملی پوش این تیم را مجاب به ماندن کنند.

محمدحسین کنعانی زادگان قبل از پایان بازی‌های لیگ برتر، قرارداد با الاهلی قطر را امضا کرد تا مدافع تأثیرگذار و مستحکم پرسپولیس از این تیم جدا شود. احمد نوراللهی نیز پس از مذاکره با سمیعی، پیشنهاد نجومی شباب الاهلی امارات را دریافت کرد تا قید همه چیز را بزند و راهی دبی امارات برای ادامه فوتبال خود شود.

جدایی دو بازیکن ملی پوش و تأثیرگذار پرسپولیس در حالی اتفاق افتاد که یحیی حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرد. پرسپولیس با وجود اینکه علیرضا ابراهیمی و رضا دهقانی را به عنوان جانشین کنعانی زادگان توانست جذب کند اما همچنان در جذب هافبک و مهاجم ناکام بوده است.

سرخ‌ها احمد نوراللهی را در حالی از دست دادند که طبق آمار یکی از بهترین بازیکنان این تیم در سه سال گذشته به طور متوالی بوده است.

هافبک تیم ملی ایران در سه فصل گذشته همواره در بین سه بازیکن تأثیرگذار این تیم حضور داشت اما سمیعی نتوانست او را حفظ کند تا بار دیگر ضعف بودجه در باشگاهی که از قهرمانی هیچ منفعت مالی نمی‌برد عیان شود.

سرخ‌ها شهریار مغانلو را در خط حمله نیز نتوانستند حفظ کنند. پرسپولیس که عادت به گرفتن رضایت‌نامه از خود بازیکن در قبال باشگاه قبلی‌اش داشت، در جذب مغانلو به قدری تأخیر کرد که این باشگاه پرتغالی با پول قابل توجه سپاهان اصفهان وسوسه شود و مغانلو را در ازای جذب محمد محبی و چند صد هزار دلار به این باشگاه بدهد.

عملکرد مدیران باشگاه پرسپولیس در روند حفظ ستاره‌ها با سه خروجی و ماندن چهار بازیکن همراه بود. این باشگاه توانست امید عالیشاه، وحید امیری، مهدی شیری و کمال کامیابی نیا را مجاب به ماندن کند تا اوضاع برای تیمی که باید برای صعود از یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال تاجیکستان برود بحرانی‌تر از این نشود.