تعلیق مجوز سه آژانس به‌خاطر «تبلیغ غیرمجاز»
تعلیق مجوز سه آژانس به‌خاطر «تبلیغ غیرمجاز»
مجوز سه شرکت و رزرواسیون آنلاین گردشگری، به علت تبلیغ و فروش خدمات اماکن اقامتی غیرمجاز، همزمان تعلیق شد.

تعلیق مجوز سه آژانس به‌خاطر «تبلیغ غیرمجاز»

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد پرهام جانفشان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با ابلاغ رأی کمیسیون فنی (نظارت/بدوی) نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به این سه شرکت گردشگری، اعلام کرد: به دلیل تبلیغ اماکن غیرمجاز اقامتی در روی این شرکت‌ها و سامانه‌های رزرواسیون، به مدت یک ماه مجوز آن‌ها تعلیق می‌شود.

در حکم تعلیق مجوز این شرکت‌ها آمده که قبلا مطابق قانون، در سه نوبت تذکر و اخطار کتبی داده شده که به دلیل بی‌توجهی، حکم تعلیق مجوز صادر شده است.

همچنین تاکید شده آن شرکت‌ها، برابر با ماده ۱۹ آیین‌نامه‌ای موظف‌اند در زمان تعلیق، از قبول تعهدات جدید خودداری کنند که در صورت رعایت نشدن این ماده قانونی و تطبیق نیافتن وضعیت شرکت با آیین‌نامه، با پایان یافتن مدت تعلیق (پس از یک ماه)، پرونده برای “لغو مجوز” به کمیسیون فنی فرستاده می‌شود.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران به این سه شرکت، ۲۰ روز مهلت داده تا در صورت اعتراض به حکم تعلیق، درخواست تجدید نظر بدهند. در غیر این صورت، رأی صادرشده قطعی و قابل اجرا خواهد بود.

مراکز اقامتی غیرمجاز روی وب‌سایت‌هایی تبلیغ شده‌اند که شناخته‌شده‌اند و خدمات رزرواسیون سفر به مردم عرضه می‌کنند و این شرکت‌های گردشگری هم به خاطر تبلیغ و عرضه خدمات این سامانه‌ها و خانه‌هایی که آن‌ها برای مسافران تبلیغ کرده‌اند، تعلیق شده‌اند.

احکام تعلیقی با واکنش برخی از این کسب‌وکارها مواجه شده است؛ آن‌ها گفته‌اند این برخوردها به سامان‌دهی مراکز اقامتی و رزرواسیون‌های بدون مجوز کمک نخواهد کرد و تنها صورت‌مساله را پاک می‌کند و در رکود شغلی و اقتصادی کرونا مانع دیگری برای صنعت گردشگری و شاغلان است.

  • منبع خبر : ایسنا