تغییرات در استقلال و خط خوردن چند مسئول/ در بدترین شرایط آمدم!
تغییرات در استقلال و خط خوردن چند مسئول/ در بدترین شرایط آمدم!

سرپرست باشگاه استقلال ضمن تشریح آخرین وضعیت این تیم به مشکلات پیش رو اشاره کرد و گفت: نمی خواهم به گذشته برگردم اما در بدترین شرایط باشگاه را تحویل گرفتم. امیرحسین فتحی در خصوص شرایط این روزهای استقلال گفت:حدود ۳۵ روز پیش به عنوان عضو هیات مدیره به استقلال آمدم. با توجه به غیبت طولانی […]

سرپرست باشگاه استقلال ضمن تشریح آخرین وضعیت این تیم به مشکلات پیش رو اشاره کرد و گفت: نمی خواهم به گذشته برگردم اما در بدترین شرایط باشگاه را تحویل گرفتم.

امیرحسین فتحی در خصوص شرایط این روزهای استقلال گفت:حدود ۳۵ روز پیش به عنوان عضو هیات مدیره به استقلال آمدم. با توجه به غیبت طولانی دکتر قریب قرار شد من جانشین او شوم و آمدن من هیچ ارتباطی به اینکه گفته می شد قرار است مدیرعامل استقلال شوم، نداشت.

وی تاکید کرد: من در بدترین شرایط به استقلال آمدم و روزهای سختی را با این تیم آغاز کردم. شاید اگر دست من بود بعد از بازی با پیکان این سمت را قبول می کردم اما تمام توان خود را به کار خواهم بست تا بتوانم حالا که به استقلال آمده و سرپرست این باشگاه شده ام مشکلات تیم را با همکارانم حل کنم.

فتحی که با برنامه ورزشگاه از شبکه پنج سیما صحبت می کرد در ادامه گفت: ما در این چند روز به دنبال ثبت قرارداد بازیکنان هستیم و الان هم که با شما صحبت می کنم همکاران من در حال ثبت قرارداد هستند تا بتوانیم بعدازظهر مقابل پیکان به میدان برویم.

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص وضعیت تیام هم گفت: این بازیکن زمانی که به باشگاه استقلال آمد تیام نبود، ۵، ۶ ماه دور از میادین بود اما سرمربی ما این توانایی را داشت که این بازیکن را به جایگاه واقعی اش برساند اما دو روز پیش دیدم او نامه ای برای ما فرستاده که یک شماره حساب بدهید تا پول را به حساب تان واریز کنم ولی ما اعلام کردیم شما بازیکن ما هستید تا پایان سال ۲۰۱۸ با ما قرارداد دارید و باید بگردید و در استقلال بازی کنید در غیر این صورت مجبوریم از تو شکایت کنیم.

وی در خصوص وضعیت توفیقی هم گفت: من هنوز هیچ حکمی برای کسی نزده ام، در حال حاضر هم آقای مباشری با من کار می کند چون شناخت کافی از او دارم و در حال حاضر هم هیچ حکمی را برای کسی صادر نکرده ام و ان شاءالله هفته آینده افراد واجد صلاحیت با رزومه کاری خوب که بتوانند عصای دست من باشند انتخاب خواهم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال این وجود دارد که برخی افراد شاغل در باشگاه از فهرست مدیران خط بخورند وجود دارد گفت: بله امکان این وجود دارد و در هفته پیش رو تصمیم گیری خواهیم کرد.

فتحی در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی صحبت هایی مبنی بر رنگی بودن شما وجود دارد، گفت: نمی خواهم زیاد وارد این مسائل شوم استقلال را دوست دارم و امیدوارم بتوانیم با همکارانم مشکلات استقلال را حل کنیم.

وی تاکید کرد: من هنوز هیچ تصمیمی در خصوص عدم همکاری با توفیقی نگرفته ام، اجازه بدهید کمی از مشکلات استقلال حل شود تا بتوانیم راه مان را ادامه دهیم.

فتحی در خصوص پیوستن الحاجی‌گرو و یک بازیکن خارجی دیگر نیز گفت: سرمربی استقلال پیگیر وضعیت این بازیکن است و قرار است فردا در خصوص پیوستن این بازیکن به استقلال پیگیری بیشتری داشته باشیم تا این بازیکن را به خدمت بگیریم.

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص جباروف هم گفت: او دیگر از جمع ما جدا شد و وقتی با مدیربرنامه های او صحبت کردیم اعلام کرد این بازیکن دوست دارد در کشور خودش بازی کند و دیگر نمی خواهد به استقلال بازگردد.

فتحی در خصوص وضعیت سیدمجید حسینی هم گفت: ما چندین بار با او و مدیربرنامه اش جلسه برگزار کردیم. دیشب نماینده باشگاه ترابوزان ترکیه هم در هتل المپیک کنار ما بود، با او صحبت کردیم و به او گفتیم که حسینی بازیکن ما است و اگر قرار است از ما جدا شود باید خسارت این جدایی را پرداخت کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار شده است با ۱۰۰ هزار دلار حسینی از شما جدا شود، با خنده گفت: چنین چیزی صحت ندارد ما برای این بازیکن سرمایه گذاری کرده ایم، ما خواسته هایمان را به نماینده باشگاه ترابوزان اسپور گفته ایم و منتظر جواب خواهیم ماند.

سرپرست جدید باشگاه استقلال ضمن انتقاد از برخی بندهای قراردادها هم گفت: می خواهیم از این به بعد به طور شفاف صحبت کنیم و قراردادهای بازیکنان را در اختیار سایت باشگاه قرار داده تا همه از وضعیت قرارداد بازیکنان استقلال مطلع باشند.

وی در خصوص وضعیت الهیار صیادمنش و اینکه درویش گفته است این بازیکن همچنان باید در سایپا بازی کند گفت: من هیچ صحبتی با جناب درویش نداشتم اما تا آنجا که اطلاع  دارم این بازیکن قراردادش با سایپا و تیم دیگری که در آن بوده و نام آن را نمی دانم فسخ کرده و هیچ مشکلی برای بازی در استقلال نخواهد داشت او مدت هاست با ما تمرین می کند بازیکن خوبی است و مطمئنا می تواند کمک موثری برای استقلال باشد.

فتحی در خصوص وضعیت بویان هم گفت: این بازیکن هم با ما قرارداد دارد و من روز گذشته با شفر در مورد بویان صحبت کردم که قرار شد بعد از بازی با پیکان در خصوص ماندن یا نماندن این بازیکن سرمربی استقلال به ما نظر نهایی خود را بدهد.

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص وضعیت میثم تیموری و آقاخان هم گفت: این دو بازیکنان ما هستند و فسخ قرارداد نشده اند ضمن اینکه آقاخان دو روز پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت و از نظر کادر پزشکی می تواند از هفته نهم در خدمت استقلال باشد و تیموری هم بعد از رفع مصدومیت می تواند تمریناتش را با آبی پوشان آغاز کند. در کل ما با این دو بازیکن مشکلی نداریم و مطمئنا بازیکنان ارزشمندی هستند که به استقلال پیوستند و به طور حتم عملکرد خوبی در آینده برای استقلال خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بستن قرارداد با بازیکنان مصدوم حرفه ای است یا خیر، گفت: مطمئنا حرفه ای نخواهد بود و قرارداد آنها زمانی ثبت شده است که هنوز من به استقلال نیامده بودم اما امیدوارم این دو بعد از رفع مصدومیت شان بتوانند عملکرد مثبتی در استقلال داشته باشند.

سرپرست استقلال در خصوص نتیجه سه بر صفر سوپر جام که به نفع پرسپولیس رقم خورده است، گفت: ما هنوز بر روی این موضوع بحث داریم البته وقتی نتیجه را به ما اعلام کردند طبق روال معمول به کمیته استیناف شکایت کردیم تا حق مان ضایع نشود تا بتوانیم مقابل پرسپولیس بازی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که سوپر جام باید قبل از شروع لیگ انجام شود، گفت: به نظرم فرقی ندارد چه قبل از شروع لیگ باشد چه اواسط لیگ، هدف برگزاری یک دیدار سالم و مهیج است تا هواداران بتوانند از این بازی لذت ببرند.

فتحی درباره حق پخش، تبلیغات محیطی و بلیت فروشی هم گفت: این یک موضوع کاملا جدی است و نیاز به یک بحث بسیار طولانی دارد و در این برنامه نمی گنجد اما ما در تلاش هستیم تا بتوانیم با همکاری فدراسیون و سازمان لیگ به مطالبات مان دست پیدا کرده و سهم خود را از این سه موضوع دریافت کنیم البته ما اسپانسر هم داریم که با آنها به هماهنگی کامل رسیده ایم و در زمان مقتضی بخواهیم مطالبات بازیکنان مان پرداخت کنیم از آنها پول خواهیم گرفت.

سرپرست جدید باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که وریا غفوری پولش را گرفت و در تمرینات حضور پیدا کرد گفت: او دو شب پیش پولش را گرفته بود و هیچ ارتباطی به تمرین روز گذشته نداشت. وریا غفوری دوران مصدومیتش را سپری می کرد و با هماهنگی معاونت پزشکی و دیگر اعضای کادر دیروز در تمرینات حاضر شد و تنها به دویدن به دور زمین اکتفا کرد. اگر سرمربی تیم صلاح بداند شاید از او در دیدار برابر پیکان هم استفاده کند.

فتحی در خصوص صحبت های یکی از اعضای هیات مدیره که گفته بود اگر نتیجه سوپرجام تغییر نکند از لیگ کنار خواهیم کشید، گفت: آقای زمانی نظر شخصی اش را گفته ولی من صراحتا اعلام می کنم که هر موضوعی در مورد باشگاه استقلال صورت بگیرد از طریق من و یا سایت باشگاه به همه اعلام خواهد شد.

وی درباره حضورش در تمرین روز گذشته و فریاد بر سر  بازیکنان گفت: من سر کسی داد نزده ام زیرا بازیکنان جوان مثل فرزندان من هستند و بزرگان تیم هم برادران من، شاید با آنها صحبت کرده ام اما داد نزده ام زیرا مطمئنم این تیم کمتر از سال گذشته نیست و همانند فصل پیش می تواند نتایج قابل قبول و خوبی کسب کند.

فتحی در پاسخ به این پرسش که سیدرضا افتخاری گفته بود بیشتر بدهی های باشگاه را پرداخت کرده ام و برخی قهرمانی های گذشته برای من خواهد بود، گفت: باشگاه استقلال یک باشگاه بزرگ و مردمی است و تمام افتخاراتی که کسب می کند نه برای مدیران گذشته و نه برای من است بلکه متعلق به مردمی است که در سرما و گرما کنار تیم شان هستند با باخت تیم شان ناراحت و با پیروزی هایش خوشحال می شوند. البته آقای افتخاری زحمات زیادی برای استقلال کشید مطالبات خیلی ها را پرداخت کرد و من دیدم تلاش زیادی کرد تا بتواند تمامی بدهی ها را پرداخت کند اما باید بگویم مدیران گذشته هم تلاش خود را انجام دادند و من حالا باید تلاش کنم تا هم استقلال موفق باشد و هم بدهی های باقی مانده پرداخت شود برای همین در حال تشکیل کارگروهی هستم تا یک حسابرسی دقیق داشته باشیم تا بتوانیم هر چه زودتر بدهی ها را پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده است آندرانیک تیموریان قرار است دوباره به استقلال بازگردد گفت: چنین چیزی صحت ندارد و من این را در فضای مجازی خواندم. ما هر بازیکنی را که سرمربی نیاز داشته باشد سراغش می رویم ولی از آندرانیک تیموریان صحبتی نشده است.

فتحی در خصوص اینکه گفته شده است جباری  دوباره مطالباتش را طلب کرده است، گفت: جباری، آندو تیموریان، همه بازیکنانی بودند که من از دوران نوجوانی آنها را می شناختم مطمئنا آنها برای استقلال زحمت کشیده اند و باید مطالبات شان پرداخت شود و من تلاش می کنم بعد  از اینکه کمی مشکلات حل شد  مطالبات این بازیکنان را هم پرداخت کنم.

وی در خصوص داریوش شجاعیان هم گفت: ما به باشگاه قبلی شجاعیان ۲۰۰ میلیون تومان بدهکاریم مطمئنا ظرف روزهای آینده آن را پرداخت خواهیم کرد تا حضور شجاعیان در استقلال بدون مشکل بوده و او همچنان برای آبی پوشان به میدان برود.

سرپرست باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: این روزها به هواداران مان نیاز بیشتری داریم در یک برهه سخت هستیم و هواداران می دانند که تیم ما تقریبا جوان شده است اگرچه چند بازیکن باتجربه هم داریم ولی این جوانان به حمایت هواداران نیاز دارند و امیدوارم در بازی امروز و بازی های آینده فقط تیم خود را تشویق کنند، از بازیکنان حمایت کرده، صبور باشند و بدانند ما هم تلاش می کنیم تا هر چه زودتر بر مشکلات غلبه کرده و استقلال را به جایگاه واقعی اش برسانیم.