تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قطعی است/ادامه تغییرات در جلسات آینده مصوب می شوند
تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قطعی است/ادامه تغییرات در جلسات آینده مصوب می شوند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مصوبات این شورا برای کنکور ۱۴۰۲ قطعی است، گفت: مابقی مصوبات در جلسات آینده تصویب خواهد شد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد دکتر سعید رضا عاملی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قطعی است، اظهار کرد: ما در این شورا ۵ مصوبه را برای کنکور ۱۴۰۲ “تصویب” و “اعلام” کردیم که اجرای این مصوبات قطعی است.

وی در واکنش به اظهار نظر وزیر علوم که تاکید کرده بود مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲ قطعی نیست، گفت: وقتی مصوبه ای در این شورا تصویب می شود به هیچ عنوان قابل برگشت نخواهد بود و باید اجرایی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ما اخیر در مجموع شش مصوبه در این شورا در خصوص کنکور ۱۴۰۲” تصویب” کردیم این مصوبات به هیچ عنوان تغییر نمی کنند و مابقی مصوبات شورا در خصوص کنکور در جلسات آینده تصویب خواهد شد.

دکتر سعید رضا عاملی در حاشیه جلسه ۸۴۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲، پنج مصوبه این شورا را تشریح و عنوان کرده بود که مصوبه اول مبنی بر این بود که در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۴۰ درصد خواهد بود.مصوبه دوم این بود که کنکور سراسری مختص دروس تخصصی باشد و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل می‌شود و سوابق تحصیلی مبنای ارزیابی نهایی خواهد بود و مصوبه سوم این بود که آزمون سنجش (کنکور) دو بار در سال برگزار شود که فشار و اضطراب از روی دانش آموزان برداشته شود و دانش آموزان وقتی در این آزمون شرکت می‌کنند نگران نباشند که تا سال دیگر فرصت دیگری نخواهند داشت.

به این ترتیب اعلام شد که کنکور دو بار در سال برگزار خواهد شد. بر اساس مصوبه چهارم شورا، مقرر شد نتایج آزمونی که دانش آموزان در آن شرکت می‌کنند تا دو سال اعتبار داشته باشد و دانش آموزان بتوانند از نتایج آن  تا دو سال استفاده کنند.

مصوبه پنجم نیز درباره پذیرش بود که بر اساس آن دانشگاه‌های کشور می توانند یک حد نصاب برای معدل بگذارند و بر اساس آن مشخص کنند که تا چه معدلی را  پذیرش می‌کنند و اگر معدل داوطلب از میزان مشخص پایین‌تر باشد این اختیار به دانشگاه ها داده می‌شود که داوطلب را پذیرش نکنند.

  • منبع خبر : ایسنا