عربستان قصد بی ثبات کردن قطر را دارد
عربستان قصد بی ثبات کردن قطر را دارد

وزیر خارجه قطر گفت که کشورش به دنبال حل و فصل بحران از طریق گفتگو بود ولی عربستان قصد بی ثبات کردن قطر را داشته و به دنبال تشدید تنش، تغییر رژیم و سایر چیزها در قطر هستند. شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی […]

عربستان

وزیر خارجه قطر گفت که کشورش به دنبال حل و فصل بحران از طریق گفتگو بود ولی عربستان قصد بی ثبات کردن قطر را داشته و به دنبال تشدید تنش، تغییر رژیم و سایر چیزها در قطر هستند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی تاکید کرد: اقداماتی که از سوی عربستان سعودی و سه کشور دیگر عربی علیه قطر اتخاذ و اجرا شده، به ضرر مبارزه ائتلاف آمریکایی علیه گروه تروریستی داعش بوده است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین در ماه ژوئن روابط سیاسی و تجاری خود با قطر را قطع کردند، مسیرهای هوایی و دریایی با بزرگترین صادرکننده گاز مایع طبیعی جهان را مسدود کردند.

وی در پاسخ به این سئوال که “آیا جنگ با داعش به خاطر این بحران، آسیب دیده است”، گفت: بله، قطعا.

وزیر خارجه قطر افزود: بخش زیادی از دارو و مواد غذایی مورد نیاز قطر که مقداری از آنها به پایگاه نظامی العبید آمریکا ارسال می شده، به طور معمولی از طریق مرز زمینی وارد کشور می شده که اکنون از سوی عربستان سعودی مسدود شده است.

وی اظهار داشت: بسته شدن حریم هوایی به این معناست که هواپیماهای قطری که حمایت لجستیکی را از این پایگاه نظامی انجام می دهند، تنها می توانند از شمال این کشور و از طریق ایران پرواز کنند. افسران قطری که در فعالیت های ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش مشارکت داشتند یا با ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین همکاری می کردند، اخراج شده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: قطر به دنبال حل و فصل این بحران از طریق گفتگو بود ولی عربستان سعودی قصد بی ثبات کردن قطر را داشته است. آنها به دنبال تشدید تنش، تغییر رژیم و سایر چیزها در قطر هستند.