کشور های خلیج فارس با ایران تفاهم کنند
کشور های خلیج فارس با ایران تفاهم کنند

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله از کشورهای خلیج فارس خواست تا در رفتار با ایران تجدیدنظر کنند و به سمت تفاهم با تهران حرکت کنند. شیخ قاسم دوشنبه شب در مراسم انتشار جدیدترین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی «مرایا» که به شخصیت امام خمینی (ره) اختصاص داشت گفت: ایران در هیچ یک از این […]

شیخ

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله از کشورهای خلیج فارس خواست تا در رفتار با ایران تجدیدنظر کنند و به سمت تفاهم با تهران حرکت کنند.

شیخ قاسم دوشنبه شب در مراسم انتشار جدیدترین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی «مرایا» که به شخصیت امام خمینی (ره) اختصاص داشت گفت: ایران در هیچ یک از این کشورها طمعی ندارد و تاریخ نشان می دهد که ایران از زمان پیروزی انقلاب مبارک اسلامی با تجاوزهای مختلفی مواجه شده که کشورهای خلیجی با حمایت آمریکا باعث آن بودند اما ایران هیچگاه دست به تجاوزگری به این کشورها نزده بلکه همواره دست دوستی و برقراری رابطه به سمت آنها دراز کرده است.
شیخ قاسم در این مراسم که «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشت، با تاکید بر اینکه دشمنی با ایران نفعی برای هیچ کس جز اسرائیل ندارد، گفت: ایران در حمایت از محور مقاومت، در سوریه حضور دارد و برای حمایت از مقاومت فلسطین هزینه سنگینی پرداخت کرده و می کند. ایران از مقاومت در لبنان پشتیبانی کرده و از ملت عراق و یمن و بحرین و همه ملت های مستضعف حمایت به عمل می آورد برای همین نیز ما باید از ایران تشکر کنیم نه اینکه بنای دشمنی با آن بگذاریم.
معاون دبیرکل حزب الله با راهبردی خواندن رابطه این حزب با ایران گفت: این رابطه تاکنون پیروزی های مختلفی را برای ما به ارمغان آورده است. این رابطه، رابطه ضعیف با قوی است و باعث می شود طرف ضعیف تر از طرف قوی تر قدرت و توان بگیرد و در برابر مزدورانی که تسلیم بردگی شده اند ما را قدرتمند می سازد.

**قدردانی از سوریه و روسیه
شیخ قاسم در بخش دیگر سخنانش با اشاره به حمایت های سوریه از مقاومت حزب الله گفت: سوریه در آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ از ما حمایت کرد همچنانکه در آزادسازی دوم لبنان یعنی آزاد سازی منطقه مرزی شرق کشور از دست تکفیری ها در کنار ما ایستاد.
شیخ قاسم پیروزی سوریه در برابر نقشه های غربی را به معنی پیروزی مقاومت دانست و گفت: وقتی ما به سوریه کمک کردیم تا در برابر نقشه های غربی و اسرائیلی ایستادگی کند در واقع در پیروزی سوریه که همانا پیروزی خود ماست نقش ایفا کرده ایم. ما برای دفاع از نظام (سوریه) به این کشور نرفته ایم بلکه برای دفاع از یک طرح و پروژه بزرگ به آنجا رفته ایم. پروژه ما این است که از مقاومتی که در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده حمایت به عمل آوریم.
معاون دبیرکل حزب الله افزود: به کسانی که ما را از همکاری با سوریه منع می کنند هیچ جوابی نمی دهیم اما این سوال را مطرح می کنیم که آیا آمریکا حق دارد از اسرائیل حمایت کند و بسیاری از کشورهای منطقه حق دارند از تروریست های تکفیری حمایت به عمل آورند ولی ما حق نداریم با سوریه که بخشی از محور مقاومت است دست همکاری بدهیم؟
شیخ قاسم همچنین از نقش روسیه قدردانی کرد و گفت: روسیه شریک مهمی در جهت شکستن جهان تک قطبی به رهبری آمریکاست و در ناکام گذاشتن طرح خاورمیانه جدید در سوریه سهم مهمی ایفا کرد. همچنانکه در دفاع از خواسته ملت های منطقه و مقابله با تروریسم تکفیری سهم داشت.
وی افزود: به روس ها می گویم که آنچه شما به دنبالش هستیم ما نیز به دنبالش هستیم برای همین در یک میدان در کنار هم حضور داریم.

**امام خمینی و صدور انقلاب
شیخ نعیم قاسم همچنین در این جلسه از دست اندرکاران نشریه بین المللی مرایا به خاطر اختصاص شماره اخیر خود به معرفی شخصیت امام خمینی (ره) قدردانی کرد.
معاون دبیرکل حزب الله گفت: امام روح الله بنیانگذار انقلابی بود که انقلاب های دیگر به دنبال داشت و معادلات را تغییر داد و رویدادهایی را رقم زد که بدون وجود او نمی توانستیم به آن دست پیدا کنیم.
شیخ قاسم پیوستگی بین دین و سیاست را یکی از اندیشه های برجسته امام خمینی دانست که از دل آموزه های اسلام برخاسته است.
وی افزود: اندیشه دیگر امام «صدور انقلاب» بود که باعث شد بعضی ها به شدت اعتراض کنند؛ در حالی که خود امام در این باره توضیح می دهد که ما به فکر کشورگشایی نیستیم بلکه ما همه کشورهای اسلامی را مانند کشور خود می دانیم و می خواهیم این بیداری که در ایران اتفاق افتاده و باعث کوتاه شدن دست قدرت های بزرگ از سرنوشت و ثروت های مردم ایران شده در جاهای دیگر نیز اتفاق بیفتد.
به گفته شیخ قاسم آموزه سوم امام پایان دادن به تبعیت از غرب و قطع دست آمریکا از کشورهای اسلامی بود و آموزه چهارم فلسطین بود. امام فلسطین را نه یک کشور بلکه عنصر وحدت بخش و عاملی برای قیام مستضعفان می دانست که در صورت آزادی آن، بقیه کشورها نیز آزاد می شوند.