تقابل مدعیان سهمیه در مشهد/ جدال مغانلو با آبی‌ها برای بازپس‌گیری صدر جدول گلزنان
تقابل مدعیان سهمیه در مشهد/ جدال مغانلو با آبی‌ها برای بازپس‌گیری صدر جدول گلزنان
هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران با ۸ دیدار همزمان از ساعت ۲۰:۴۵ در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد هفته بیست‌ونهم و ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال ایران با ۸ دیدار همزمان از ساعت ۲۰:۴۵ آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار سپاهان میزبان شهرخودرو است و استقلال به مصاف پیکان می‌رود.تقابل مدعیان سهمیه در مشهد”

سایپا – نفت مسجدسلیمان، ورزشگاه شهید دستگردی

تیم‌های نهم و دوازدهم جدول در حالی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم شرایط متفاوتی را پشت سر می‌گذارند. سایپا تقریبا از سقوط گریخته و در ۵ بازی آخرش شکست‌ناپذیر بوده است. در سوی دیگر خوزستانی‌ها ۵ بلزی است که رنگ برد را ندیده‌اند و حضور آن‌ها در میانه جدول ادامه لیگ را برایشان کم‌اهمیت کرده است.

“تقابل مدعیان سهمیه در مشهد”

سپاهان – شهرخودرو، ورزشگاه نقش جهان

نساجی – ذوب‌آهن، ورزشگاه شهید وطنی

تیم‌های هشتم و دهم جدول در حالی به مصاف هم می‌روند ه نساجی با هدایت محمود فکری نباخته و روزهای خوبی را سپری می‌کند. در سوی دیگر برد هفته گذشته اصفهانی‌ها مقابل پرسپولیس آن‌ها را با ۲۹ امتیاز در رده دهم قرار داد تا ذوب‌آهن تا حدودی خیالش از بقا در لیگ برتر راحت باشد.

تراکتور – ماشین‌سازی، ورزشگاه یادگار امام

داربی تبریز در حالی در ورزشگاه یادگلر امام برگزار می‌شود که قرمزپوشان تراکتور برای سهمیه می‌جنگند و ماشین‌سازی به ۳ امتیاز این دیدار برای بقا احتیاج دارد. تراکتوری‌ها با ۴۷ امتیاز در رده سوم هستند و علی رغم توقف مقابل شاهین شهرداری ته جدولی در هفته گذشته، هفته‌ها است که نباخته‌اند و روند خوبی را پشت سر می‌گذارند. در سوی دیگر ماشین‌سازی در رده سیزدهم است و تنها ۲ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و باخت در داربی می‌تواند این تیم را به لیگ آزادگان نزدیک کند.

پرسپولیس – گل‌گهر، ورزشگاه امام علی سیرجان

پرسپولیس بعد از مسجل شدن قهرمانی‌اش هنوز موفق به میروزی نشده و با توجه به دیدار حساس برابر استقلال در جام حذفی و خطر مصدومیت، بازیکنان این تیم زیاد به آب و آتش نمی‌زنند. این می‌تواند خبر خوبی برای گل گهر سیرجانی باشد که در فصل اول خود در لیگ برتر به دنبال بقا هستند. شاگردان جلالی در ۳ بازی از ۴ بازی آخر خود برنده از زمبگین خارج شده‌اند و برای فرار از سقوط باید از پرسپولیس امتیاز بگیرند.

صنعت نفت آبادان – شاهین شهرداری بوشهر، ورزشگاه تختی آبادان

این دیدار شاید برای بهنام سراج  و تیمش بی‌اهمیت باشد اما شاگردان مهدی پاشازاده به شدت به هر ۳ امتیاز این بازی احتیاج دارند. شکست مقابل صنعت نفت می‌تواند حکم سقوط شاهینی را امضا کند که با پاشازاده بد نتیجه نگرفته و در ۳ بازی آخرش ۵ امتیاز کسب کرده است. صنعت نعت مدت‌ها اشت که طعم پیروزی را نچشیده و این می‌تواند خبر خوبی برای هواداران شاهین باشد. شاهین شهرادی با ۲۲ امتیاز قعرنشین جدول رده‌بندی است.”تقابل مدعیان سهمیه در مشهد”

پارس جنوبی جم – فولاد خوزستان

یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران تقابل شاگردان تارتار و نکونام است. پارس جنوبی با ۲۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول شانزده تیمی مسابقات لیگ برتر قرار دارد و در ۴ بازی اخیر خود، رنگ برد را ندیده است. آن‌ها در ۵ تقابل اخیر خود با فولاد هرگز برنده نبوده‌اند و ۳ بار هم شکست خورده‌اند. در سوی دیگر شاگردان نکونام با ۴۷ امتیاز در رده چهارم قرار دارند برای کسب سهمیه آسیا تلاش می‌کنتد. فولاد عملکرد نوسانی را در ۵ بازی آخر خود داشته و تنها توانسته یک پیروزی کسب کند و یک بار هم شکست خورده است.

استقلال – پیکان، ورزشگاه آزادی

این دیدار هم به نوعی تقابل دو تیمی است که یکی برای سهمیه می‌جنگد و دیگری برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند.   آبی‌ها با ۴۹ امتیاز در رده دوم قرهر دارند و فرصت خوبی دارند تا نایب قهرمانی خود را در صورت نتیحه نگرفتن تراکتور و فولاد قطعی کنند. استقلال برای این دیدار شیخ دیاباته، آقای گل فعلی لیگ و فرشید اسماعیلی را در اختیار ندارد و کار سختی در گلزنی به یکی از بدترین خط دفاعی‌های این فصل لیگ دارد. در سوی دیگر پیکان با ۲۷ امتیاز در رده چهارم است و اگر پایش در این دیدار بلغزد، پارس جنوبی می‌تواند خودروسازان را به دره سقوط بفرستد. غیبت دیاباته می‌تواتد این فرصت را به شهریار مغانلو دهد تا با به ثمر رساندن گل سیزدهم خود، بار دیگر در صدر جدول گلزنان در کنار مهاجم خارجی استقلال بایستد. هر ۲ تیم در ۵ بازی اخیرشان شکست‌ نخورده‌اند اما شاگردان ویسی در ۵ تقابل آخرشان با استقلال، در غلبه بر حریف عاجز بوده‌اند.

سه شکست برابر استقلال(دوبار) و نساجی باعث خداحافظی قلعه‌نویی با طلایی‌پوشان شد تا اصفهانی‌ها در حالی میزبان تیم رده ششم جدول باشند که سرمربی‌ای روی نیمکت خود ندارند. در سوی دیگر بختیاری‌زاده هنوز نتوانسته با شهرخودرو به پیروزی برسد و در ۴ دیدار این تیم تحت هدایت او، ۳ تساوی و یک شکی حاصل کار این سرمربی بوده است. تقابل تیم‌های پنجم و ششم جدول به قدری حساس است که شکست هر کدام یا تساوی می‌تواند باعث از دست رفتن سهمیه آسیایی شود.

  • منبع خبر : ایسنا