تقدیر ملی از فولاد خراسان برای مسئولیت اجتماعی و بنگاه‌داری پایدار
تقدیر ملی از فولاد خراسان برای مسئولیت اجتماعی و بنگاه‌داری پایدار
مجتمع فولاد خراسان درسومین دور از جایزه ملی «مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه های اقتصادی» با حضور وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» مورد تقدیر قرار گرفت. 

تقدیر ملی از فولاد خراسان برای مسئولیت اجتماعی و بنگاه‌داری پایدار

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، مجتمع فولاد خراسان درسومین دور از جایزه ملی «مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه های اقتصادی» با حضور وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش واحد روابط عمومی فولاد خراسان: در مراسم اختتامیه «سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی» که روز دوشنبه ۲۳ دی‌ ماه با حضور محمد شریعتمداری، وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و جمعی از فعالان اقتصادی و اجتماعی در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، مدیرعامل فولاد خراسان، لوح تقدیر این جشنواره ملی را به خاطر تلاش‌های مجتمع در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و ‌تعهد به توسعه پایدار توام با حفظ منابع و سرمایه‌های سرزمینی و زیست محیطی دریافت کرد.

شرکت فولاد خراسان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی رویکردها و برنامه‌های متعددی را در گذشته اجرا نموده است و برای آینده شرکت نیز رویکردهای ویژه‌ای را در نظر دارد. گستردگی فعالیت‌های زیست‌ محیطی و اجتماعی مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون وجود داشته است و شرکت با نگاه متعالی خود نه به عنوان یک تولید کننده محض بلکه به عنوان یک عامل موثر در توسعه اقتصادی و اجتماعی همواره فعالیت‌های متعددی را مرتبط با مسئولیت اجتماعی خود انجام داده که جمع‌آوری کلیه آنها به راحتی امکان‌پذیر نیست.

بنابراین پایداری مفهوم مهمی برای مسئولیت اجتماعی مجتمع فولاد خراسان تلقی می گردد که با تغییر نگاه   از ایجاد سود آوری محض برای بنگاه اقتصادی خود تلاش برای  ایجاد منفعت برای کلیه ذینفعان، از سهامداران تا جامعه، انجام دهد و مبانی خود را بر سه اصل پایداری، پاسخگویی و شفافیت در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی استوارمی‌کند.

گفتنی است این جایزه با هدف توسعه و ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی در میان سازمان ها و بنگاه های اقتصادی دولتی و خصوصی و تاثیر متقابل آن در پیشگیری و بهبود آسب های اجتماعی و زیست محیطی و بالا رفتن سطح رفاه اجتماعی در کشور است.