تقویت توان دفاع بیولوژیک ضروری است
تقویت توان دفاع بیولوژیک ضروری است
رییس قوه قضاییه گفت: تقویت توان دفاع بیولوژیک کشور ضروری است.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد سید ابراهیم رییسی در جلسه امروز مسئولان قضایی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده زندانیان و آزادی ۸۳ هزار نفر در زمان کوتاه حرکت جهادی همکاران قضایی بود.”تقویت توان دفاع بیولوژیک ضروری است”

وی با بیان اینکه تقویت توان دفاع بیولوژیک کشور ضروری است، گفت: ایثارگری‌های داوطلبانه مردم از جلوه‌های زیبای مقابله ملی با کرونا است.

رییسی همچنین گفت: کالاهای مکشوفه ازمحتکران به سرعت توزیع شود و دست مردم برسد.

رئیس مجلس عراق، در دیدار با سفیر روسیه در بغداد روابط دو کشور و حمایت روسیه از تقویت توان دفاع هوایی عراق در شورای امنیت را بررسی کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس مجلس عراق، وی امروز (سه شنبه ۲۷ اوت) در بغداد میزبان «ماکسیم ماکسیموف»، سفیر روسیه در بغداد بود.

در این دیدار روابط دوجانبه و تقویت همکاری های مشترک در همه زمینه ها و نیز تقویت دیپلماسی پارلمانی ازطریق کمیته های مشترک پارلمانی و نیز امضای توافق نامه تسهیل در صدور روادید برای شهروندان دو کشور بررسی شد.

الحلبوسی در این دیدار تأکید کرد که عراق در پی افزایش مناسبات با روسیه به خصوص در عرصه اقتصادی و امنیتی است.

سفیر روسیه نیز در این دیدار بر حمایت کشورش از عراق در شورای امنیت جهت کمک به تقویت توان دفاع هوایی عراق تأکید کرد.

محمدجواد ظریف که برای پاسخ به سوال حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی حضور یافته است، با اشاره به خروج زودهنگام خود در سوال قبلی از مجلس که در یکی از جلسات مجلس رخ داد گفت: من به هیات رییسه مجلس اعلام کرده بودم که جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور سردار سلیمانی برای بررسی موضوعات مربوط به کشور عراق در ساعت ۳ برگزار می‌شود و من موظف به حضور در آن جلسه هستم و هیات رییسه به من این اطمینان را داده بود که با توجه به شروع جلسه علنی در ساعت ۲ پس از ۴۵ دقیقه سوال و پاسخ آن به اتمام می‌رسد اما زمانی که من با هماهنگی رییس جلسه در ساعت و سه و ده دقیقه صحن مجلس را ترک کردم همچنان توضیحات پایانی نماینده باقی مانده بود که اعلام کردم بخش پایانی را از رادیو می شنوم.

وی افزود: هر چند درجلسه شورای امنیت ملی با نیم ساعت تاخیر حضور یافتم، اما اگر برخی نمایندگان احساس کردند که ترک جلسه جسارت به جایگاه نمایندگان است، علیرغم این که چنین نیتی در کار نبوده از آنان عذرخواهی می‌کنم.

ظریف در پاسخ به سوال مجتبی ذوالنوری خاطرنشان کرد: بنده افتخار می‌کنم در خارج از کشور محکم‌ترین دفاع ها را از همه سیاست های جمهوری اسلامی داشتم. چه خودم در این سیاست‌ها نقش داشته باشم، چه نداشته باشم، من بارها اعلام کردم که همه ما در تحلیل باید مجتهد باشیم اما در عمل باید مقلد باشیم و من با دفاع از تمام سیاست‌های جمهوری اسلامی به نقش خود عمل کردم، هیچ کس به اندازه من از توان موشکی جمهوری اسلامی دفاع نکرده است.

  • منبع خبر : ایسنا