تلاش برای رسیدن به توافق در خصوص مفهوم کار در شهر
تلاش برای رسیدن به توافق در خصوص مفهوم کار در شهر
شهردار تهران گفت: باید در خصوص مفهوم کار در شهر به توافق برسیم و تا زمانی که به این توافق نرسیم گاهی منابع شهر در مواردی هزینه می‌شود که اولویت ندارد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد پیروز حناچی، در آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌های شهری با تشکر از دست اندرکاران این مراسم به خاطر فراهم کردن فضای تقدیر از جامعه حرفه‌ایِ کسانی که نسبت به شهر خود حساس هستند و قلم‌هایشان باعث ایجاد تغییر در شهر می‌شود، گفت: از حسن‌سلیقه برگزارکنندگان جشنواره برای برگزاری مراسم در برج آزادی نیز خوشحالم چرا که ساخته شدن این فضا نتیجه استفاده از خرد جمعی بود. مجموعه برج آزادی نشان می‌دهد که وقتی از مردم و خرد جمعی برای یک کار کمک بگیریم، نتیجه نیز ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید همگی در خصوص مفهوم کار در شهر، با این رویکرد که «چه کارها و اقداماتی در شهر انجام شده یا می‌شود» به توافق برسیم، افزود: باید در این خصوص به اشتراک‌نظر برسیم و تا وقتی که این توافق حاصل نشده، مشکلات بسیاری خواهیم داشت. فقدان توافق در این خصوص باعث شد گاهی منابع را در مواردی هزینه کنیم که اولویت نداشتند؛ بعضاً سازه‌های بسیار بزرگی ساختیم، بی آن‌که تأثیرگذاری و بهره‌وری آنها را ارزیابی کنیم.

شهردار تهران در ادامه این مراسم خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما در این زمینه نقش دارید؛ وقتی می‌توانید با یک قلم جلوی تخریب خانه نیما را بگیرید، به این معنا است که می‌توانید کاری کنید تا همگی به معنا و مفهوم درستی از «کار» دست پیدا کنیم.

حناچی افزود: به مرور باور کردیم که شهر می‌تواند و باید تبدیل به کارگاه ساختمانی شود؛ این درحالی است که کمتر کشوری را می‌بینیم که پایتخت آن تا این مقدار دستخوش تغییر شده باشد. باید با کمک شما اصحاب رسانه و قلم به ریشه‌ها و علت‌های این موضوع بپردازیم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: از همه اهل قلم دعوت می‌کنم تا تأثیرگذاری کارها و اقدامات را در شهر مورد ارزیابی قرار دهند.

علی اعطا هم در این مراسم گفت: شهر از دو دهه قبل تبدیل به یک سوژه برای شناخت، بررسی و کشف شده و وارد ادبیات داستانی و شعر و موسیقی شده است. امروز نیز رسانه‌ها وارد این فضا شده‌اند و موضوعی به نام شهر برای آنها موضوعیت یافته است.

وی افزود: تا وقتی در مورد شهر صحبت نکنیم نمی‌توانیم در مورد آینده آن تصمیم بگیریم و این رسانه‌ها هستند که گفتگو درباره شهر را ترویج داده‌اند و به موضوعات مختلف در زمینه شهر می‌پردازند.

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار انبوه اطلاعات در عصر کنونی گفت: مشکلی که در این زمینه پیدا شده این است که نمی‌توان صحت و درستی اخبار منتشره را تشخیص داد و همین جاست که نقش رسانه‌های شناسنامه دار مهم می‌شود.

  • منبع خبر : مهر