تماس صوتی و ویدیویی به نسخه رومیزی واتس‌اپ اضافه می‌شود
تماس صوتی و ویدیویی به نسخه رومیزی واتس‌اپ اضافه می‌شود
اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ نسخه بتا از اپلیکیشن دسکتاپ خود را عرضه کرد که برای نخستین بار دارای قابلیت تماس صوتی و ویدیویی است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد سخنگوی واتس‌اپ به رویترز گفت: واتس‌اپ قابلیت تماس صوتی و ویدیویی را سال میلادی آینده به نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن پیام رسان اضافه می کند.

واتس‌اپ اعلام کرد این قابلیت را به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران نسخه دسکتاپ اپلیکیشن برای ایام تعطیلات سال نو عرضه کرده است که این خبر نخستین بار توسط وبلاگ WABetaInfo  گزارش شد.

اقدام برای تسهیل تماسها در صفحات بزرگ، واتس‌اپ را همسو با برنامه های کنفرانس ویدیویی “زوم” و “گوگل میت” قرار می دهد که در دوران شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش استفاده بوده اند اما معلوم نیست واتس‌اپ به دنبال رقابت با این دو اپلیکیشن است یا خیر.”تماس صوتی و ویدیویی به نسخه رومیزی واتس‌اپ اضافه می‌شود

بر اساس گزارش رویترز، واتس‌اپ که متعلق به شرکت فیس بوک است، بیش از دو میلیارد کاربر در جهان دارد و برخلاف “زوم” و “گوگل میت” عمدتا برای تماسهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

به نقل از رویترز،کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC) اعلام کرد خواهان جریمه فیس بوک است زیرا هرچند این شرکت ادعای حفاظت از اطلاعات کاربران را دارد، اما به طور پنهانی با استفاده از داده‌های به دست آمده شرکت‌هایی برای خرید انتخاب کرده است.

البته مبلغ جریمه مذکور هنوز مشخص نیست.

این درحالی است که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز شبکه اجتماعی را متهم می‌کند با استفاده از اطلاعات مشتریان به شیوه غیر قانونی سلطه خود بر بازار را حفظ کرده است. علاوه بر آن با تکیه بر اطلاعات کاربران شرکت‌هایی را برای ادغام هدف می‌گیرد مانند اینستاگرام و واتس اپ.

رادی سیمز مدیر این کمیسیون در یک کنفرانس خبری گفت: این شکایت با اقدام کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مربوط است. اما آنها چالش‌های رقابتی را مد نظر دارند و ما چالش‌های مربوط به مشتریان را بررسی می‌کنیم.

همچنین سازمان قانونگذاری در حوزه حفاظت از اطلاعات شکایتی جداگانه علیه فیس بوک تنظیم و این شرکت را متهم می‌کند با اجرای تست شخصیت موسسه کمبریج آنالایتیکا حریم خصوصی کاربران را نقض کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا