تماشای فرهنگ و آیین مردم خراسان شمالی در جشنواره چارسوق برج میلاد
تماشای فرهنگ و آیین مردم خراسان شمالی در جشنواره چارسوق برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد گفت: امشب همزمان با آخرین روز از نخستین ماه تابستان این استان مهمان یادمان ملی ایرانیان می شود تا مردم پایتخت بیشتر با هنر و فرهنگ مردم استان خراسان شمالی آشنا شوند. علی درویش پور با بیان این مطلب افزود: این جشنواره به‌ نوعی عرصه رقابت بین استان‌هاست تا با استفاده از […]

مدیرعامل برج میلاد گفت: امشب همزمان با آخرین روز از نخستین ماه تابستان این استان مهمان یادمان ملی ایرانیان می شود تا مردم پایتخت بیشتر با هنر و فرهنگ مردم استان خراسان شمالی آشنا شوند.

علی درویش پور با بیان این مطلب افزود: این جشنواره به‌ نوعی عرصه رقابت بین استان‌هاست تا با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارند به‌ منظور جذب گردشگران بیشتر، جشنواره‌های خود را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره چارسوق فرصتی برای احیای هنرها و سنت های رو به فراموش شده استان هاست، گفت: در گوشه گوشه این سرزمین فرهنگ ها و آیین های بسیاری وجود دارد که هر کدام ریشه در تاریخ این سرزمین کهن دارند که متاسفانه به دلیل معرفی نشدن این فرهنگ ها، هرکدام از آنها دستخوش فراموشی شده و حتی مرگ بسیاری از آنها نزدیک است، وظیفه ماست که با برگزاری چنین جشنواره هایی این فرهنگ را به بطن جامعه و پایتخت آورده و جوانان و نوجوانان را با این فرهنگ و آیین ها آشنا کنیم.

به گفته درویش پور، شب فرهنگی خراسان شمالی با برپایی سیاه‌چادر، عرضه انواع غذاها و دم‌نوش‌های محلی، موسیقی بخشی‌ها و… برای معرفی فرهنگ و آداب مردم خراسان شمالی به میزبانی تهران رقم می خورد.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد، جشنواره چارسوق هرشب میزبان یک استان از کشور است و از ساعت ۲۱ الی ۲۴ در دهکده اقوام برج میلاد میزبان شهروندان است.