حمایت روسیه از تمدید توافق کاهش تولید نفت درصورت تداوم عرضه در بازار جهانی
حمایت روسیه از تمدید توافق کاهش تولید نفت درصورت تداوم عرضه در بازار جهانی

وزیر انرژی روسیه گفت، اگر مازاد عرضه در بازار جهانی نفت تداوم یابد، مسکو تمدید توافق کاهش تولید با اوپک و سایر تولید کنندگان را برای کاهش تولید در سال آینده مورد توجه قرار خواهد داد. به نقل از رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، اگر مازاد عرضه در بازار جهانی نفت تداوم یابد، […]

قرارداد

وزیر انرژی روسیه گفت، اگر مازاد عرضه در بازار جهانی نفت تداوم یابد، مسکو تمدید توافق کاهش تولید با اوپک و سایر تولید کنندگان را برای کاهش تولید در سال آینده مورد توجه قرار خواهد داد.

به نقل از رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، اگر مازاد عرضه در بازار جهانی نفت تداوم یابد، مسکو تمدید توافق کاهش تولید با اوپک و سایر تولید کنندگان را برای کاهش تولید در سال آینده را مورد توجه قرار خواهد داد.

نواک به خبرنگاران گفت: «اگر ببینیم که بازار نامتوازن است، ما تمدید (توافق کاهش تولید) را مورد توجه قرار خواهیم داد… اگر (تمدید) ضرورت داشته باشد، ما این تصمیم را خواهیم گرفت.»

روسیه و عربستان، دو تولید کننده بزرگ نفت جهان دو بازیگر اصلی توافق جهانی کاهش تولید هستند که هدف از آن کاستن از میزان ذخایر جهانی نفت و بازگرداندن بازار به حالت توازن است. توافق فعلی اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی از جمله روسیه برای کاهش روزانه حدود ۱٫۸ میلیون بشکه نفت تا مارس ۲۰۱۸ اعتبار دارد.

اوپک به همراه روسیه و چند تولید کننده دیگر در تلاش اند تا مارس ۲۰۱۸، به مازاد عرضه موجود در بازار نفت پایان دهند.

دیروز رسانه های روسی به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نوشته بودند، روسیه و عربستان در خصوص تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی رایزنی کرده اند اما هنوز هیچ تصمیم مشخصی اتخاذ نشده است.

خبرگزاری اینترفکس روسیه نیز به نقل از نواک نوشت، هنوز برای صحبت کردن در مورد تمدید احتمالی توافق کاهش تولید زود است

بر اساس اعلام وزارت انرژی روسیه، تولید نفت این کشور از ۱۰٫۹۵ میلیون بشکه در ماه جولای به ۱۰٫۹۱ میلیون بشکه در روز در ماه اوت کاهش یافته که پایین ترین رقم در سال ۲۰۱۷ به شمار می رود