تمدید دورکاری در استان تهران تا پایان شهریور
تمدید دورکاری در استان تهران تا پایان شهریور
استاندار تهران از تمدید دورکاری در ادارات استان تا پایان شهریور ماه خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد انوشیرون محسنی بندپی در حاشیه جلسه تقدیر از تعاونیهای برتر استان تهران در جمع خبر نگاران گفت: متاسفانه در کشور و به ویژه استان تهران وضعیت کرونا به حالت پایدار نرسیده و میزان بستری ها در تهران ۳۱۰۰ نفر است. پس از سوم مرداد که روزانه کاهش موارد ابتلا و فوتی را داشتیم یک هفته ای است که وضعیت در این حوزه ثابت شده و بهبود یافتگان کمتر از افرادی است که در بیمارستان ها بستری می شوند.”تمدید دورکاری در استان تهران تا پایان شهریور”

وی تاکید کرد: در این شرایط نیاز است تا شهروندان توجه ویژه ای به بهداشت فردی و عمومی داشته باشند و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار تهران در خصوص تمدید محدودیت ها در سطح استان تهران گفت: تمدید دورکاری تا پایان شهریور ماه در استان تهران انجام شده اما طرح ترافیک به قوت خود باقی است و در تهران اجرا خواهد شد. در حال حاضر ۹۵ درصد از شهروندان استفاده از ماسک را در مترو انجام می دهند ولی فاصله گذاری در مترو را خیلی نمی توانیم به آن اطمینان داشته باشیم.

محسنی بندپی در خصوص فعالیت مدارس نیز گفت: در مدارس آموزش حضوری، مجازی و استفاده از تلویزیون با همکاری صدا و سیما پیگیری خواهد شد.

در این نوع دورکاری، کارمندان در خانه خود، به‌صورت کاملا دورکاری و تمام‌وقت برای شرکتی کار می‌کنند که دفتر کاری سنتی دارد. کارکنان دورکار از دستمزد شفاف و مشخصی برخوردارند؛ همچنین به‌طور معمول، این مشاغل بسیار وظیفه‌گرا هستند و مسیر پیشرفت شغلی را برای کارکنان فراهم می‌کنند؛ علاوه بر این، خود شرکت نیز معمولا کارمندان دورکار زیادی دارد و به‌منظور پشتیبانی از آنان، از ساختار مناسبی برخوردار است.

این موضوع به برقراری ارتباطات مفید و همچنین افزایش بهره‌وری شرکت کمک می‌کند؛ چراکه کارکنان می‌توانند به‌طور عادی، در هر نقطه‌ از کشور و حتی گاهی در هر نقطه از جهان زندگی کنند و در عین حال، به کسب درآمد و انجام وظایف خود در شرکت بپردازند. در ادامه برخی از مشاغل رایج را آورده‌ایم که می‌توان آنها را به‌صورت کاملا دورکاری انجام داد:

  • منبع خبر : ایسنا