تمهیدات سازمان آتش نشانی به مناسبت آغاز مدارس و ایام محرم
تمهیدات سازمان آتش نشانی به مناسبت آغاز مدارس و ایام محرم

سخنگوی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری تهران از آماد باش ۵۰۰ آتش نشان در آغاز سال تحصیلی جدید در پایتخت خبر داد. جلال ملکی، در خصوص تمهیدات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناسبت آغاز مدارس و ایام محرم گفت: امسال همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، ایام سوگواری اباعبدالله الحسین […]

آتش‌نشان

سخنگوی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری تهران از آماد باش ۵۰۰ آتش نشان در آغاز سال تحصیلی جدید در پایتخت خبر داد.

جلال ملکی، در خصوص تمهیدات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناسبت آغاز مدارس و ایام محرم گفت: امسال همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، ایام سوگواری اباعبدالله الحسین را نیز داریم که سازمان آتش نشانی هردو مناسبت را به صورت همزمان پوشش میدهد.

وی افزود: تمهیداتی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید صورت گرفته از ۲۰ شهریورماه آغاز شد که بازدید از محیط اطراف مدارس و بررسی ایمنی محیط یکی از اقداماتی بود که انجام شد تا پیش از بازگشایی مدارس نقاط خطرآفرین به مسئولان اطلاع داده شود و ایمنی آن هرچه زودتر صورت پذیرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه از امروز، شنبه اول مهرماه آتش نشانان به منظور بررسی شیرهای آتش نشانی در سطح پایتخت گشت زنی را آغاز کرده اند اذعان داشت: امروز در دو نوبت صبح و بعداز ظهر ۵۰۰ آتش نشان در ۲۵۰ نقطه از شهر، میادین و معابر نزدیک به مدارس استقرار یافتند تا در صورت بروز حادثه به خدمت رسانی سهولت بخشند.

به گفته ملکی، سازمان آتش نشانی تهران برای مدیران و مسئولان مدارس آموزش‌های فراگیر را در برنامه خود خواهد داشت و خاموش کننده‌هایی که به صورت رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته بود بررسی شده و در صورت نیاز شارژ خواهد شد.

وی در خصوص تمهیدات این سازمان در ماه محرم نیز گفت: از ۲۵ شهریورماه، ایمنی تکایا و مساجدی که میزبان سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین هستند، بررسی شده است و در صورت نیاز به مسئولان مساجد و تکایا آموزش‌های اطفای حریق داده خواهد شد.

ملکی از استقرار گسترده آتش‌نشانان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و به شهروندان و هیات‌ها توصیه کرد: مواد اشتعال زا، وسایل و پرچم‌های خود را در فاصله مشخص از مواد سوختنی قرار دهند و در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی خود، اولویت خروج را به بانوان، سالخوردگان و کودکان داده و بدون اینکه اقدام عجولانه‌ای انجام دهند با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته یا ماموران مستقر در محل را مطلع کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در پایان با اشاره به آیین خیمه‌سوزی در ظهر روز عاشورا و برگزاری مراسم شام غریبان اظهارکرد: توصیه ما به عزاداران این است که هنگام مراسم آتش زدن خیمه‌ها موارد ایمنی را رعایت کرده و از نزدیک شدن به شعله‌های آتش خودداری کنند.