تنیس روی میز ایران مسابقات تیمی قهرمانی جهان را از دست داد؟
تنیس روی میز ایران مسابقات تیمی قهرمانی جهان را از دست داد؟
رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: با تصمیم جدید فدراسیون جهانی، تیم ایران نمی‌تواند در مسابقات جهانی شرکت کند مگر این که تیمی انصراف بدهند.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد هیات رییسه فدراسیون جهانی تنیس روی میز در تصمیم جدید خود اعلام کرد مسابقات تیمی قهرمانی جهان با حضور محدود تیم‌ها ( ۸ یا ۱۶ تیم) در دو بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود. با این تصمیم به نظر می‌رسد ایران شانسی برای حضور در مسابقات نداشته باشد.”تنیس روی میز ایران مسابقات تیمی قهرمانی جهان را از دست داد؟”

مهرداد علی قارداشی، رییس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که تیم ایران شانسی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان دارد یا خیر، بیان کرد: طیق این تصمیم ایران نمی تواند در مسابقات شرکت کند مگر این که تیم هایی که بالاتر از ما هستند در آن صورت ممکن است شانسی داشته باشیم چون در بخش مردان ما جزو ۲۴ تیم هستیم و در بانوان سی و هفتم هستیم.

او ادامه داد: البته در صورتی هم که با انصراف تیم‌های دیگر ما جزو تیم‌های شرکت کننده قرار بگیریم، چون ایران جزو کشورهای پر خطر است باید دید کره جنوبی میزبان مسابقات با حضور ما موافقت می‌کند یا خیر. از طرفی چون قیمت ارز بالا رفته و هزینه‌های اعزام به کره جنوبی زیاد می‌شود، بنابراین باید دید وزارت ورزش چه تصمیمی در مورد این اعزام می‌گیرد. در کل ابتدا باید تکلیف تیم‌های شرکت کننده مشخص شود.”تنیس روی میز ایران مسابقات تیمی قهرمانی جهان را از دست داد؟”

قارداشی در مورد همکاری نکردن تیم‌ها برای برگزاری هر چه زودتر لیگ برتر تنیس روی میز تصریح کرد: تعداد کمی از تیم‌ها مدارک خود را به صورت کامل فرستاده‌اند. البته ما هم حق می‌دهیم به هر حال آن‌ها هم تابع شرایط داخلی خود هستند. چون بحث درآمدزایی  بازیکنان مطرح است، ۱۰۰ درصد  لیگ را به صورت فشرده برگزار می‌کنیم وآن را امسال به پایان  می‌رسانیم و عزم‌مان را برای این کار جزم کرده‌ایم. فکر می‌کنم لیگ را اواخر آذر آغاز کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا