تهدیدها و تحریم‌ها باعث احساس نیاز به گفتگوی ملی شده است
تهدیدها و تحریم‌ها باعث احساس نیاز به گفتگوی ملی شده است
رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس گفت: گفتگوی ملی از این جهت ضروری است که دوری و فقدان دیالوگ از بین می‌رود و باعث می‌شود تا با شنیده شدن صدای دوطرف سوءتفاهم‌ها برطرف شود.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه برخی از سیاست‌مداران سرشناس و فعالان سیاسی پروژه‌ای را تحت عنوان گفتگوی ملی برای حل مشکلات و اتحاد و وفاق ملی آغاز کردند، گفت: به نظر بنده گفتگوی ملی بسیار مثبت است و تقریبا می‌توان گفت که عقلای تمام جناح‌ها این نیاز را کاملا درک کردند و حلقه‌های مختلفی نیز یکی دو سالی است که در حوزه‌های مختلف شکل گرفته و نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

گفتگوی ملی باعث می‌شود تا با شنیده شدن صدای دوطرف سوءتفاهم‌ها برطرف شود

دلایل افت کیفیت علمی در گفتگوهای دانشگاهی بحث شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: جمع‌های مختلفی شکل گرفته و جمعی که بنده در آن حضور دارم بیشتر مربوط به دانشگاهیان است که درباره دغدغه‌های مشترک در حوزه‌های علم و فناوری، مسائل حوزه دانشگاه، فساد علمی، دلایل آن و حتی دلایل افت کیفیت علمی بحث می‌شود اما به مناسبتش بحث روز و بحث‌های سیاسی هم انجام می‌شود و به نقاط مشترک خوبی نیز می‌رسیم.

با شنیده شدن صدای دوطرف سوءتفاهم‌ها برطرف خواهد شد

وی اظهار داشت: گفتگوی ملی از این جهت ضروری است که این دوری و فقدان دیالوگ از بین می‌رود چراکه ما عادت به مونولوگ کردیم و این مشکل در تمام جناح‌ها وجود دارد و فقط صدای خود را می‌شنوند اما گفتگوها باعث می‌شود تا صدای دوطرف شنیده شود و در این گفتگوهای طرفینی بسیاری از سوءتفاهم‌ها می‌تواند برطرف شود.

 منشاء بسیاری از سوء تفاهم‌ها توهم است

صادقی با بیان اینکه منشاء بسیاری از سوء تفاهم‌ها توهم است، بیان داشت: با گفتگو کردن می‌بینیم که نقاط مشترک بسیار زیاد است و به دلیل فراز و نشیب‌ها و حوادثی که بوده و بعضاً به نوعی تنگ نظری‌هایی که تندروهای جناح‌ها داشتند، این فاصله ایجاد شده است.

تحریم و تهدیدها باعث احساس نیاز به گفتگوی ملی شده است

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که کشور با تنگناهای بسیاری رو به رو است، امنیت ملی کشور در خطر و در معرض تهدید و تحریم است، باعث شده تا احساس نیاز به تفاهم و گفتگو را همه درک کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تجربه‌های این ۴ دهه نشان داده به نوعی افرادی که خام بودند به پختگی رسیدند و همین موارد دست به دست هم داده تا این فضا شکل بگیرد و بنده چشم‌انداز گفتگوی ملی را برای آینده کشور مثبت ارزیابی می‌کنم.