توئیتر اطلاعات کاربران را لو می‌دهد
توئیتر اطلاعات کاربران را لو می‌دهد
توئیتر شماره تلفن و آدرس ایمیلی که کاربران برای مقاصد امنیتی در این پلتفرم ثبت کرده اند را سهوا در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار داده است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از آسوشیتدپرس، توئیتر سهوا از شماره تلفن و آدرس ایمیل کاربرانش برای نشان دادن تبلیغات به آنها استفاده کرده است.”توئیتر اطلاعات کاربران را سهوا لو داد”

کاربران توئیتر این اطلاعات را برای مقاصد امنیتی در اختیار پلتفرم اجتماعی قرار داده بودند. این شرکت روز گذشته اعلام کرد سهوا از ایمیل و شماره تماس افراد استفاده کرده تا به شرکت های تبلیغاتی اجازه دهد افراد را در فهرست های بازاریابی خود قرار دهند.  البته توئیتر اعلام نکرده اطلاعات چه تعداد کاربر را فاش کرده است.

همچنین این پلتفرم اجتماعی اعلام کرد هیچ گونه اطلاعات شخصی کاربران را با شرکت های تبلیغاتی یا طرف سوم به اشتراک نگذاشته  است. علاوه بر آن مشکل مذکور در ۱۷ سپتامبر برطرف شده است.

این در حالی است که اوایل سال جاری فیس بوک نیز به دلیل اشتباهات خود در حفظ امنیت کاربران ، قرارداد تسویه ای با کمیسون تجارت فدرال آمریکا امضا کرد و قرار شد ۵ میلیارد دلار جریمه دهد.

همچنین طبق شرایط این تسویه شیوه اشتراک گذاری اطلاعات کاربران فیس بوک با شرکت های دیگر نیز باید محدود شود. علاوه برآن فیس بوک تعهد کرد از شماره تماسی که افراد برای مقاصد امنیتی استفاده می کند،  در تبلیغات استفاده نشود.

توییتر یک پروژه بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ایجاد شد نمونهٔ اولیهٔ توییتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخهٔ کامل آن در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۶ معرفی شد اما در اکتبر ۲۰۰۶ به صورت همگانی در دسترس قرارگرفت. این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت تا اینکه در مارس ۲۰۰۷ برندهٔ وب اورادز جشنوارهٔ جنوب از جنوب غربی در بخش وبلاگ شد.

دفتر اصلی توییتر در سان فرانسیسکو است ولی هم‌اکنون توییتر در نقاط مختلف جهان دفتر دارد و مشغول به فعالیت است. سرورهایی نیز در سن‌آنتونیو و بوستون دارد. این شرکت ابتدا در کالیفرنیا به ثبت رسید. ثبت نام در توییتر رایگان است و راه‌های متفاوتی برای فرستادن توییت وجود دارد و از راه موبایل هم در دسترس می‌باشد و برنامه‌های بسیاری برای دسترسی به آن موجود است. می‌توان مطالب افرادی را دنبال کرد. توییتر با فلسفهٔ به اشتراک گذاشتن وضعیت افراد به دوستان و اطرافیانشان شروع به کار کرد اما بیشتر از این حد کاربردی شد و در خبررسانی به یک ابزار کاربردی مفید تبدیل شده‌است. در توییتر می‌توان نوعی برون ریزی اتفاقی ذهن را انجام داد یعنی هر آنچه در اطراف در حال اتفاق افتادن است، به‌طور ناخودآگاه می‌تواند موجب شود تا یک توییت به توییتر ارسال گردد. توییتر و جابه‌جایی آزاد داده‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی در جهان داشته باشد.

  • منبع خبر : مهر