توافقنامه‌های “ابراهیم”؛ موضوع گردهمایی چهارشنبه وزرای خارجه اسرائیل، آمریکا و امارات
توافقنامه‌های “ابراهیم”؛ موضوع گردهمایی چهارشنبه وزرای خارجه اسرائیل، آمریکا و امارات
وزارت خارجه آمریکا امروز شنبه گفت که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این هفته با همتایان اسرائیلی و اماراتی خود دیدار خواهد کرد تا درباره پیشرفت های حاصل شده در توافق‌های موسوم به "ابراهیم" و همچنین "امنیت" در منطقه گفتگو کند.

به گزارش صبح اقتصاد وزارت خارجه آمریکا امروز شنبه گفت که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این هفته با همتایان اسرائیلی و اماراتی خود دیدار خواهد کرد تا درباره پیشرفت های حاصل شده در توافق‌های موسوم به “ابراهیم” و همچنین “امنیت” در منطقه گفتگو کند.

به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن روز چهارشنبه با یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل و عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات دیدارهای دوجانبه جداگانه و نیز یک نشست سه جانبه برگزار می‌کند.

در این بیانیه آمده است که سه وزیر درباره پیشرفت‌های صورت گرفته از زمان امضای توافقنامه ابراهیم در سال گذشته، فرصت‌های همکاری آینده و مسائل دوجانبه مانند امنیت و ثبات در منطقه گفتگو خواهند کرد.

بلینکن ماه گذشته زمانی که میزبان یک نشست مجازی به مناسبت یک سالگی امضای توافقنامه‌های عادی سازی روابط با اسرائیل بود، متعهد شد که کشورهای بیشتری را برای عادی سازی روابط با اسرائیل تشویق کند.

اسرائیل، امارات و بحرین سپتامبر سال گذشته توافقنامه عادی سازی را در کاخ سفید امضا کردند. ماه بعد از آن، اسرائیل و سودان قصد خود را برای عادی سازی روابط اعلام کردند و مراکش در ماه دسامبر روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار کرد.

بایدن از زمان روی کار آمدن در ژانویه از توافقنامه‌های موسوم به “ابراهیم” حمایت کرده و دستیاران ارشد وی گفته‌اند که در تلاش هستند تا سایر کشورهای عربی را متقاعد کنند روابط خود را با اسرائیل عادی کنند.