تاکید اهمیت پایبندی قاطع به توافق‌نامه‌های آستانه درباره بحران سوریه
تاکید اهمیت پایبندی قاطع به توافق‌نامه‌های آستانه درباره بحران سوریه

روسای جمهور روسیه و ترکیه توافق کردند که نشست جدیدی مانند نشست سوچی با حضور رهبران ترکیه، ایران و روسیه در استانبول برگزار کنند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آخرین تحولات سوریه و در راس آن عملیات در عفرین، ادلب […]

روسای جمهور روسیه و ترکیه توافق کردند که نشست جدیدی مانند نشست سوچی با حضور رهبران ترکیه، ایران و روسیه در استانبول برگزار کنند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آخرین تحولات سوریه و در راس آن عملیات در عفرین، ادلب و وضعیت انسانی غوطه شرقی را بررسی کرد.

بنا بر اعلام کاخ کرملین، دو رئیس جمهور در این در گفت‌وگوی تلفنی بر ایجاد پایگاه‌های نظارتی جدید ترکیه در ادلب و برگزاری نشست سه جانبه آتی کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در سوریه در استانبول توافق کردند.

همچنین دو طرف فرصت‌های برقراری تماس‌های جدید میان سه کشور مذکور درباره سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

بنا بر این گزارش، پوتین و اردوغان درباره بالا بردن سطح هماهنگی میان نیروها و دستگاه‌های امنیتی روسیه و ترکیه در مبارزه با تروریسم توافق کرده و بر اهمیت پایبندی قاطع به توافق‌نامه‌های آستانه درباره بحران سوریه تاکید کردند.