توافق انگلیس و اتحادیه اروپا
توافق انگلیس و اتحادیه اروپا

توافق انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت حتما حاصل می‌شود به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، وزیر خارجه انگلیس با دشوار خواندن شرایط کنونی لندن-اتحادیه اروپا دستیابی به توافق دوجانبه را دور از انتظار ندانست. «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در سخنانی در لوکزامبورگ با اشاره به رایزنی هایی که تاکنون میان مقامات این کشور […]

توافق انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت حتما حاصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، وزیر خارجه انگلیس با دشوار خواندن شرایط کنونی لندن-اتحادیه اروپا دستیابی به توافق دوجانبه را دور از انتظار ندانست.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در سخنانی در لوکزامبورگ با اشاره به رایزنی هایی که تاکنون میان مقامات این کشور و اتحادیه اروپا بر سر موضوع برگزیت انجام شده، اظهار داشت: اینکه در حال حاضر در شرایط دشواری بسر می بریم کاملا طبیعی است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی مهم این است که بدانیم خواسته و هدف اصلی ما چیست، افزود: در حال حاضر تحقق هدف اصلی یعنی برگزیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مراحل طی شده برگزیت تاکنون نسبتا راضی کننده است. یک یا دو موضوع قابل بحث میان لندن و اتحادیه اروپا وجود دارد که باید در وقت مقتضی به آن پرداخته شود.

هانت همچنین خاطر نشان کرد: توافق نهایی میان لندن و اتحادیه اروپا مسلم و بدیهی است، اما نمی توان به صراحت از زمان دقیق آن سخن گفت.

«ژان كلود یونكر» در گفت‌وگو با سه نشریه اتریشی كه در رسانه‌های انگلیسی بازتاب پیدا كرد؛ گفت: خروج انگلیس بدون دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا، برای این كشور و سایر اعضا اتحادیه مناسب نیست. تصور من این است كه ما درباره مفاد توافق برگزیت به تفاهم خواهیم رسید.

وی افزود: ما همچنین نیاز داریم تا در كنار دست‌یابی به توافق برگزیت، درباره یك بیانیه سیاسی به توافق برسیم كه فاصله زیادی تا آن وجود ندارد.

رئیس كمیسیون اروپا خبر داد كه روابط دو طرف ظرف چند روز گذشته به‌طور قابل‌توجهی حسنه شده است و ابراز اطمینان كرد چنانچه توافق برگزیت در ماه اكتبر محقق نشود، حتماً در ماه نوامبر حاصل می‌شود.
انگلیس قصد دارد تا فروردین سال آینده از اتحادیه اروپا به‌صورت رسمی خارج شود؛ اما اختلافات میان دو طرف بر سر آینده همكاری با یكدیگر، مذاكرات برگزیت را به بن‌بست كشانده و چشم‌انداز دستیابی به توافق در فرصت باقیمانده را تا حد زیادی كاهش داده است.
یونكر عنوان كرد كه نخست‌وزیر پیشین انگلیس، دیوید كامرون از او خواسته بود تا در مساله برگزیت دخالت نكند.