توافق بنگلادش با میانمار برای کمک سازمان ملل در زمینه بازگشت آوارگان روهینگیا
توافق بنگلادش با میانمار برای کمک سازمان ملل در زمینه بازگشت آوارگان روهینگیا

وزیر خارجه بنگلادش از توافق این کشور با میانمار برای دریافت کمک از آژانس پناهجویان سازمان ملل در زمینه بازگشت آوارگان روهینگیا خبر داده است. به گزارش گروه بین الملل صبح اقتصاد به نقل از رویترز، ابوالحسن محمود علی وزیر خارجه بنگلادش امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: بنگلادش و میانمار به توافق رسیده اند تا […]

وزیر خارجه بنگلادش از توافق این کشور با میانمار برای دریافت کمک از آژانس پناهجویان سازمان ملل در زمینه بازگشت آوارگان روهینگیا خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل صبح اقتصاد به نقل از رویترز، ابوالحسن محمود علی وزیر خارجه بنگلادش امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: بنگلادش و میانمار به توافق رسیده اند تا از آژانس پناهجویان سازمان ملل برای بازگشت آوارگان روهینگیا به استان راخین، کمک بگیرند.

دو کشور روز پنجشنبه توافقنامه‌ای را در خصوص روند بازگشت هزاران آواره روهینگیایی به امضا رساندند. انتظار می رود بازگشت مسلمانان روهینگیا به میانمار طی دو ماه آینده آغاز شود.

نگرانی و نااطمینانی نسبت به اینکه آیا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نقشی در کمک به بازگشت آوارگان روهینگیا دارد یا نه موجب شد تا گروه های حقوق بشری خواستار نظارت بین المللی بر روند بازگشت ایمن و پایدار مسلمانان روهینگیا به میانمار شوند.

از اواخر ماه اوت تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیا از ترس اقدامات خشونت آمیز ارتش و نیروهای امنیتی میانمار در استان راخین، به بنگلادش گریخته اند.

گروه های حقوق بشری بر این باورند که ارتش میانمار جنایات گسترده ای را علیه مسلمانان روهینگیا در جریان عملیات اخیر در استان راخین مرتکب شده اند. سازمان ملل نیز پیش از این اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در استان راخین را پاکسازی قومی ارزیابی کرده است.