توافق جریان های سیاسی تنها راهکار تشکیل دولت در لبنان است
توافق جریان های سیاسی تنها راهکار تشکیل دولت در لبنان است

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان که به اسپانیا سفر کرده در دیدار با دانشجویان لبنانی گفت که تشکیل دولت بر اساس اکثریت ممکن نیست و تنها با توافق جریان های لبنانی امکانپذیر است. «سعد حریری» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان که به اسپانیا سفر کرده است تأکید کرد که تشکیل دولت […]

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان که به اسپانیا سفر کرده در دیدار با دانشجویان لبنانی گفت که تشکیل دولت بر اساس اکثریت ممکن نیست و تنها با توافق جریان های لبنانی امکانپذیر است.

«سعد حریری» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان که به اسپانیا سفر کرده است تأکید کرد که تشکیل دولت لبنان به زودی انجام خواهد شد.

وی در دیدار با گروهی از دانشجویان لبنانی در مادرید گفت که احترام به توافق بین اکثر جریان ها و احزاب سیاسی لبنان به دلیل تنوع قومیتی در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

حریری گفت نمی توان بر اساس قاعده اکثریت یا اقلیت در این کشور دولت تشکیل داد و قبلا این مسأله را امتحان کرده ایم و نتیجه بخش نبوده است به همین دلیل توافق تنها راهکار موجود در لبنان است.

وی افزود: نقش من به عنوان نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه این است که همه جریان های سیاسی را علیرغم اختلافاتشان گرد هم بیاورم و باید این اختلافات را کنار گذاشت و بر حرکت در مسیر پیشرفت لبنان تمرکز کرد.

حریری ضمن لزوم مبارزه با فساد در این کشور گفت که وجود یک میلیون و نیم آواره سوری در لبنان برای این کشور آزار دهنده است اما این تنها دلیل بحران های موجود در لبنان نیست و اگر سالهای قبل در زمینه فناوری، بهداشت و آموزش و حمل و نقل سرمایه گذاری مناسب انجام شده بود امروز بسیاری از مشکلات در لبنان وجود نداشت.

وی در دیدار با همتای اسپانیایی خود نیز خواستار بهبود روابط و تقویت همکاری با اسپانیا شد و گفت که اسپانیا به لبنان کمک های زیادی کرده است و از این کشور به دلیل اعزام نیروهای نظامی خود در چارچوب نیروهای یونیفل به لبنان تقدیر کرد.