مسوولان حزب دموکرات و ترامپ درباره سرنوشت مهاجران غیرقانونی به توافق رسیدند
مسوولان حزب دموکرات و ترامپ درباره سرنوشت مهاجران غیرقانونی به توافق رسیدند

تهران – ایرنا – مسوولان حزب دموکرات آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند که درباره سرنوشت مهاجران غیرقانونی در برنامه موسوم به «داکا» با دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به توافق رسیدند. به نقل از تارنمای سی.بی.اس نیوز، نانسی پلوسی رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان و چاک شومر رهبر دموکرات های سنا پس از یک […]

ترامپ

تهران – ایرنا – مسوولان حزب دموکرات آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند که درباره سرنوشت مهاجران غیرقانونی در برنامه موسوم به «داکا» با دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به توافق رسیدند.

به نقل از تارنمای سی.بی.اس نیوز، نانسی پلوسی رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان و چاک شومر رهبر دموکرات های سنا پس از یک شام کاری با ترامپ در بیانیه ای اعلام کردند: ما در مورد گنجاندن موضوعات حمایتی داکا در قانون و کار روی بسته امنیت مرز، به جز دیوار مرزی [با مکزیک] به توافق رسیدیم.
در این بیانیه آمده است: جلسه سازنده ای در کاخ سفید با رئیس جمهوری داشتیم.
گفت وگوها در کاخ سفید بر برنامه داکا و همچنین برقراری ثبات در زمینه بیمه سلامت متمرکز بود.
اما کاخ سفید در اطلاعیه ای روایت دیگری از این جلسه ارائه کرد. سارا سندرز هاکبی سخنگوی کاخ سفید مستثنی کردن دیوار مرزی از این توافق را رد کرد.
وی گفت: در حالی که در مورد داکا و امنیت مرزی صحبت شد اما در مورد مستثنی کردن دیوار توافقی حاصل نشد.
اوایل ماه جاری میلادی، دولت ترامپ پایان داکا را اعلام اما ترامپ احتمال تغییر در آن را مطرح کرده بود. کاخ سفید ۶ ماه به کنگره فرصت داده بود آن را ترمیم کند.
داکا در مورد فرزندان مهاجران غیرقانونی است که از کودکی و توسط والدینشان به آمریکا برده شده اند.
داکا در سال ۲۰۱۲ به امضای باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا رسیده بود. طبق این برنامه هشتصد هزار نفر مهاجر فاقد مدارک اقامت می توانند به تحصیل و کار و زندگی در آمریکا بپردازند.
تصمیم ترامپ برای لغو این برنامه با مخالفت دموکرات ها و برخی از جمهوری خواهان روبه رو شد.