توصیه‌های هشتگانه حماس برای مقابله با توطئه آمریکایی
توصیه‌های هشتگانه حماس برای مقابله با توطئه آمریکایی
یک عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بهترین و ایده آل ترین گزینه برای پاسخ به طرح شوم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه مسئله فلسطین را گزینه مقاومت دانست.

توصیه‌های هشتگانه حماس برای مقابله با توطئه آمریکایی/ ایده‌آل‌ترین گزینه از نگاه جهاد اسلامی برای پاسخ به طرح ترامپ

یک عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین، بهترین و ایده آل ترین گزینه برای پاسخ به طرح شوم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه مسئله فلسطین را گزینه مقاومت دانست.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر مخالفت ملت فلسطین با تمام توطئه ها و توافقاتی که هدف از آن پایان دادن به مسئله فلسطین و یهودی سازی مقدسات آنها در راستای جلب رضایت صهیونیستهاست و در راس آنها توطئه معامله قرن، تاکید کرد.

این عضو مطرح جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد محال است که فلسطینیان حتی از یک وجب از خاک سرزمینشان چشم پوشی کنند.

حبیب که در یک همایش سیاسی در مسجد الاسراء در شهر دیرالبلح در راستای فعالیت‌ها علیه معامله قرن سخن می گفت، تصریح کرد قدس، یک شهر کاملا عربی اسلامی است و فلسطین از دریا تا رود متعلق به ملت فلسطین است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، عضو جنبش جهاد اسلامی افزود: سرزمین فلسطین و مقدسات آن ارزشمندترین و گرانبهاترین چیزهایی است که ما در اختیار داریم و همه کسانی که برای از بین بردن هویت ما تلاش کنند و علیه ما جنگ و کشتار به راه اندازند، تنها سبب افزایش قدرت و ایستادگی ما خواهند شد.

وی تصریح کرد: معامله قرن شکست خواهد خورد همانطور که تمام توطئه‌هایی که رژیم صهیونیستی و حامیانش از لحظه اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی طراحی کرده بودند، شکست خورد.

حبیب تاکید کرد گزینه اول و آخر برای پاسخ به این توطئه، مقاومت بر ضد اشغالگری و یکپارچه کردن صفوف و تحقق وحدت ملی و فعال سازی نقش ملی است.

عضو جنبش جهاد اسلامی گفت: ما همچنان به گزینه مقاومت با تمام اشکال آن به منظور بازپس گیری حقوق خود و عدم تسلیم در برابر این رژیم غاصب و ترامپ ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر شیخ نافذ عزام دیگر عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی خواستار قرار گرفتن همه فلسطینیان در یک صف واحد برای مقابله با طرح دونالد ترامپ علیه مسئله فلسطین شد.

عزام خاطر نشان کرد ضرورت دارد تا هر کس که با طرح معامله قرن مخالف است در یک صف واحد برای مقابله با جبهه باطل ترامپ- نتانیاهو و تمام کسانی (اشاره به همدستی آشکار برخی رژیم‌های عربی در توطئه آمریکایی صهیونیستی جدید علیه ملت فلسطین و مشارکت آنها در مراسم رونمایی از طرح معامله قرن) که رضایت دادند شاهد آیین خروج از تمام چارچوبهای طبیعی جنبش منطق و تاریخ باشند، قرار گیرند.

شیخ عزام تصریح کرد هیچ جایی برای بی طرفی وجود ندارد، یا باید با حق و فلسطین باشیم و یا با باطل یعنی معامله قرن و آنچه به دروغ به نام صلح مطرح می کنند.

عزام بر چنگ زدن قاطع ملت فلسطین به سرزمین خود و قدس و مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی تاکید کرد که دهها هزار شهید در این راه تقدیم کرده‌اند.

توصیه‌های هشت گانه حماس برای مقابله همه جانبه و قاطع با «معامله قرن»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تاکید بر تلاش شکست خورده رئیس جمهور آمریکا برای جعل تاریخ و وارونه نمایی واقعیت‌ها و شکست توطئه جدید علیه ملت فلسطین با عنوان ادعایی معامله قرن، خواستار اتخاذ اقدامات و برداشته شدن گام‌هایی برای مقابله با این توطئه شد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای خود تصریح کرد آنچه ایالات متحده آمریکا از طریق معامله قرن خود اعلام کرد، نشان داد که حتی یک روز هم میانجی بی طرف نبوده و ایالات متحده آمریکا همانند دشمن صهیونیستی مسئولیت کامل این توطئه کثیف و شوم علیه مسئله و ملت فلسطین را برعهده دارند.

این جنبش در بیانیه خود بر هشت مورد تاکید کرده است:

اول: مخالفت کامل با معامله ننگین و به کارگیری تمام امکانات و نیروها برای شکست آن.

دوم: اعلام این طرح ننگین آمریکا تنها یک مرحله جدید از مراحل توطئه چینی این کشور برای ضربه زدن به مسئله فلسطین و حذف آن و اجرای عملی تلاشهای اشغالگران برای حذف وجود فلسطینی و بیرون راندن فلسطینیان از سرزمینشان است، ما ایالات متحده آمریکا را شریک کامل اشغالگران در تمام جنایات قبلی و بعدی آن می دانیم.

سوم: از ملت فلسطین در تمام اماکنی که حضور دارند در تمام سطوح مردمی و سیاسی و نیز گروهها می خواهیم با این خطر بزرگ علیه مسئله فلسطین مقابله کنند.

چهارم: در برابر این دشمنی و مقاصد خبیث و شوم آشکار دولت آمریکا، ما بر ضرورت خروج فوری از تمام طرح‌های سیاسی که با نظارت ایالات متحده آمریکا به دست آمده بود و در راس آن خروج کامل از معاهده اسلو و توقف تمام اشکال همکاری و هماهنگی با دشمن صهیونیستی تاکید می کنیم.

پنجم: ضمن استقبال از موضع ابومازن در مخالفت با معامله قرن، خواهان عملی شدن این مخالفت از طریق یک برنامه عملی ملی مشترک مورد توافق برای مقابله با این طرح ننگین هستیم.

ششم: بر ضرورت برگزاری نشست ملی رهبران که منجر به دیدگاه واضح و گام‌های عملی برای مقابله قاطعانه و قوی با این طرح ننگین و شوم شود، تاکید می کنیم.

هفتم: مشارکت برخی کشورهای عربی در مراسم اعلام این توطئه را محکوم کرده و از کشورهای عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان می خواهیم به صراحت و وضوح با این طرحی مخالفت کنند که حق فلسطینیان در سرزمین و مقدساتشان را هدف قرار داده است.

هشتم: هر وجب به وجب از خاک فلسطین متعلق به ملت فلسطین است و هرگز به اشغالگران و هر کس که از آنها حمایت می کند، اجازه باقی ماندن در آن را نخواهیم داد، دره ها و کرانه باختری فلسطینی باقی خواهد ماند و از لوث تمام شهرک های صهیونیست نشین پاک خواهد شد، همانطور که حیفا، یافا و عکا و تمام فلسطین از لوث صهیونیستها پاکسازی خواهد شد و قدس پایتخت ابدی ما باقی خواهد ماند و هر قدر برای جعل تاریخ و سلب حقوق تلاش کنند، کاری از پیش نخواهند برد و ملت قهرمان ما هرگز از یک وجب از خاک فلسطین هم چشم پوشی نخواهند کرد و تمام فلسطین به عنوان حق خالص ملت مقاوم و استوار فلسطین باقی خواهد ماند.