توضیح وزیرکشور درباره حواشی توزیع ارززائران اربعین
توضیح وزیرکشور درباره حواشی توزیع ارززائران اربعین

وزیر کشور درباره حواشی پیش آمده در جریان توزیع ارز میان زائران اربعین حسینی توضیح داد. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازگشت زائران اربعین حسینی، اظهارداشت: با تدابیر اندیشیده شده، زوار اربعین به تدریج به داخل کشور هدایت […]

وزیر کشور درباره حواشی پیش آمده در جریان توزیع ارز میان زائران اربعین حسینی توضیح داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازگشت زائران اربعین حسینی، اظهارداشت: با تدابیر اندیشیده شده، زوار اربعین به تدریج به داخل کشور هدایت می شوند و تلاش شده است تا همه کارها از جمله خدمات رفاهی و حمل و نقل به خوبی انجام شود.

وی در خصوص مشکلات پیش آمده برای توزیع ارز میان زائران، گفت: این مسئله یک امر مستحدثه بود و از ابتدا در داخل ستاد مرکزی اربعین مطرح نبود و قرار نبود که ارز همراه به زائران محترم داده شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: با وجود این، با تصمیم بانک مرکزی قرار شد مبلغی ارز با تخفیف به عنوان ارز همراه به زائران داده شود؛ لذا از حدود ۲ میلیون زائر برای حدود ۲۲۰ الی ۲۳۰ هزار نفر این نوع ارز در نظر گرفته شد که چون ما در داخل کشور دینار نداشتیم، قرار شد در داخل عراق شعبی برای توزیع ارز در نظر گرفته شود.

وزیر کشور تصریح کرد: در این جریان حدود ۲۴ ساعت در آنجا مشکلاتی پیش آمد که هم معاون اول رئیس جمهور و هم رئیس کل بانک مرکزی پیگیری کردند و به دو روز هم نکشید که حل شد.

وی گفت: اینکه به دو میلیون نفر زائر از سراسر کشور خدمات حمل و نقل، ترافیک، ویزا و نقل و انتقال از مرز ارائه شود، خیلی سخت است و مشکلاتی پیش می آید اما امیدواریم با تجربه امسال، روند خدمت رسانی در سال های آینده بهتر باشد.

دو دستور رئیس جمهور در جلسه امروز دولت/ ظرفیت اعزام ۱۰ میلیون زائر اربعین را داریم

رحمانی فضلی از دو دستور رئیس جمهور در نشست امروز هیات دولت در این خصوص خبر داد و اظهارداشت: دستور اول مربوط به پروژه احداث پل خرمشهر به بصره بود که از روی رودخانه کرخه عبور می کند که در این خصوص آقای رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری داد و مورد دوم نیز مربوط به جاده مهران به نجف اشرف بود.

وزیر کشور افزود: این جاده باریک است، لذا قرار شد مذاکراتی با طرف عراقی داشته باشیم که در صورت همکاری، چهار بانده شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال قرار بود مرز خسروی را نیز بازگشایی کنیم که تفاهم‌نامه ای هم امضا شده بود اما با توجه به تعویض دولت عراق، مسئله تأمین امنیت این مرز مشخص نبود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما می توانیم طی هفت یا هشت سال ۱۰ میلیون نفر زائر را اعزام کنیم، عنوان کرد: ما این ظرفیت را داریم اما باید برای آن برنامه ریزی و زمانبندی شود که در این خصوص طرح جامع اربعین تهیه شده و باید با همکاری همه دستگاه ها، زیرساخت های اجرای آن نیز فراهم شود.