توقف پروازهای نجف ادامه دارد/ آغاز پروازها به محض بازگشایی
توقف پروازهای نجف ادامه دارد/ آغاز پروازها به محض بازگشایی

سازمان هواپیمایی کشوری از ادامه توقف پروازهای ایرانی به فرودگاه نجف با هدف حفظ ایمنی پروازهای مسافری و در عین حال رصد موقعیت این فرودگاه برای ازسرگیری پروازها خبر داد.  در پی قطعی برق در نجف، مردم این شهر که به نشانه اعتراض به خیابان ها آمده بودند، وارد فرودگاه نجف شده و مسئولان سازمان […]

سازمان هواپیمایی کشوری از ادامه توقف پروازهای ایرانی به فرودگاه نجف با هدف حفظ ایمنی پروازهای مسافری و در عین حال رصد موقعیت این فرودگاه برای ازسرگیری پروازها خبر داد.

 در پی قطعی برق در نجف، مردم این شهر که به نشانه اعتراض به خیابان ها آمده بودند، وارد فرودگاه نجف شده و مسئولان سازمان هواپیمایی عراق نیز برای حفظ ایمنی پروازهای مسافری، از نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه ممانعت به عمل آوردند.

این اتفاق که از شب گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تا کنون خبری از بازگشایی فرودگاه نجف نیست.

سازمان هواپیمایی: پروازها به نجف متوقف شده است

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره توقف پرواز به فرودگاه نجف اظهار داشت: در حال حاضر تا حصول اطمینان از انجام پروازهای ایمن در فرودگاه نجف امکان پرواز به این فرودگاه وجود ندارد؛ ضمن اینکه موضوع را لحظه به لحظه رصد می کنیم و به محض حصول اطمینان از ایمنی پروازها و مسافران ایرانی و رفع مشکل فرودگاه نجف، پروازها از سر گرفته می شود.

وی افزود: پروازهایی که امکان داشته باشد، به بغداد اعزام خواهند شد.

جعفرزاده تصریح کرد: در حال حاضر موقعیت مناسبی برای انجام پروازهای ایرانی به فرودگاه نجف احساس نمی کنیم لذا برای حفظ ایمنی پروازهای مسافری، امکان نشست و برخاست هواپیماهای ایرانی در فرودگاه نجف وجود ندارد.

این مقام مسئول یادآور شد: لحظه به لحظه رصد می کنیم تا هر زمان که امکان پرواز به نجف فراهم شود، اجازه فرود به هواپیماهای شرکت های هواپیمایی ایرانی داده شود.

فرودگاه امام: هواپیماهای با مقصد نجف در فرودگاه مانده اند

علی رستمی معاون عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با بیان اینکه فرودگاه نجف از شب گذشته مسدود است، افزود: از دیشب پروازها از فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه نجف انجام نمی شود و به مسئولان فرودگاه امام اعلام کردند فعلا هواپیماها امکان سفر به نجف را ندارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل هواپیماهایی که قرار بود به نجف بروند، در فرودگاه امام خمینی (ره) باقی ماندند. آن دسته از هواپیماهایی هم که در مسیر قرار داشتند، به فرودگاه بغداد اعزام شدند.