تولیدی ها و اصناف به تدریج قیمت ها را افزایش دهند
تولیدی ها و اصناف به تدریج قیمت ها را افزایش دهند
وزیر صمت در نشست علنی مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه گفت از تولیدی ها و اصناف خواستیم تا قیمت ها را به تدریج افزایش دهند

تولیدی ها و اصناف به تدریج قیمت هارا افزایش دهند

وزیر صمت در نشست علنی مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه گفت از تولیدی ها و اصناف خواستیم تا قیمت ها را به تدریج افزایش دهند

به گزارش خبرنگار پارلمانی صبح اقتصاد،مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی آثار افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالا و خدمات،با حضور مسئولین از جمله وزیر صنعت،معدن وتجارت پرداخت.

دراین نشست رضا رحمانی وزیرصنعت،پس از ارائه گزارشی از اقدامات این وزارتخانه درپی افزایش قیمت بنزین گفت:از لحظه ی اول اعلام افزایش قیمت بنزین تا همین لحظه ستاد تنظیم بازار هر روز صبح نشست داشته است.

رحمانی با اشاره به نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار پس از اعلام نرخ جدید بنزین گفت:در این نشست ما سه دغدغه داشتیم نخست دردسترس قرار گرفتن کالاهای اساسی،دوم آسیب ندیدن روند تولید و سوم تلاش برای کنترل آثار روانی وجلوگیری از ایجاد موجی از گرانی ها بود.

وزیر صمت ادامه داد:تشدید نظارت بربازار در دستور کار قرار دارد و با اجرای شدید نظارت از مبدا سعی می کنیم آثار تورمی را به حداقل برسانیم تا اختلالی در روند تامین کالا شکل نگیرد.

رحمانی با تاکید براهمیت بازرسی میدانی گفت:شکایات زیادی را مردم مطرح کرده اند از این جهت بسیج اصناف را فعال کردیم تا شکایات بهتر مورد بررسی قرارگیرند.

وزیر صنعت،معدن وتجارت با اشاره به امکان افزایش قیمت کالاهای اساسی،گفت:به دستگاه های دولتی ابلاغ شده که تحت هیچ شرایطی تا پایان سال افزایش قیمت نداشته باشند.

وی افزود:با تولیدی ها واصناف نیز جلسه گذاشتیم تا قیمت ها را افزایش ندهند هرچند قبول داریم تاثیر واقعی بر روی قیمت ها وجود دارد ولی از دوستان خواسته شده تا به تدریج قیمت ها را افزایش دهند.

رحمانی در پایان آمارهایی را درخصوص اقدامات انجام شده در وزارت صمت از جمله افزایش قیمت در بخش خدمات و مسافرتی بیش از حوزه کالاها،افزایش ۳۹ درصدی بازرسی ها و۴۵ درصد ارجاع پرونده ها به تعزیرات ارائه کرد.

سارا شکری – خبرنگار پارلمانی صبح اقتصاد