تولید نفت مازاد بر سقف تعیین شده به مجوز اوپک نیاز دارد
تولید نفت مازاد بر سقف تعیین شده به مجوز اوپک نیاز دارد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با بیان این‌که تولید نفت مازاد بر سقف تعیین شده به مجوز اوپک نیاز دارد، گفت: اگر خلاف این تفسیر نظری وجود دارد اوپک باید نشست اضطراری تشکیل دهد. به نقل از خانه ملت، علی کاردر به اظهارات عربستان برای افزایش تولید نفت بیش از سقف تولید تعیین شده در توافق […]

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با بیان این‌که تولید نفت مازاد بر سقف تعیین شده به مجوز اوپک نیاز دارد، گفت: اگر خلاف این تفسیر نظری وجود دارد اوپک باید نشست اضطراری تشکیل دهد.

به نقل از خانه ملت، علی کاردر به اظهارات عربستان برای افزایش تولید نفت بیش از سقف تولید تعیین شده در توافق اعضای اوپک اشاره کرد و گفت: برخی کشورها بیش از سقف تعیین شده برای آن‌ها تولید نفت خود را کاهش دادند، بنابراین هم اکنون می‌توانند همان مقدار را دوباره به بازار برگرداننند.

وی با بیان این‌که تولید نفت مازاد بر سقف تعیین شده به مجوز اوپک نیاز دارد، افزود: تفسیر بیانیه اخیر اوپک به عربستان اعلام شد و نماینده ایران در هیئت عامل اوپک عنوان کرده که اگر خلاف این تفسیر نظری وجود دارد اوپک باید نشست اضطراری تشکیل دهد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: عربستان عنوان می‌کند که توانایی افزایش تولید نفت را دارد، اما در واقع بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نمی‌تواند افزایش تولید داشته باشد.

کاردر با اشاره به مهلت کمتر از ۳۰ روزه توتال برای گرفتن معافیت از آمریکا و ادامه کار در ایران گفت: مسئولان فرانسوی به وزیر خزانه‌داری آمریکا نامه نوشته‌اند که برای توتال استثنا دریافت کنند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تصریح کرد: پس از این باید دید که آیا فرانسه از شرکت توتال حمایت می‌کند یا خیر، از این رو در زمان امضای قرارداد همه ریسک‌ها در نظر گرفته شده و اگر دولت فرانسه به صراحت اعلام کند که از توتال حمایت نمی‌کند این شرکت می‌تواند ایران را ترک کند.