تولید ۸۴۱ مگاوات برق بادی و خورشیدی
تولید ۸۴۱ مگاوات برق بادی و خورشیدی
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بابیان اینکه هم‌اکنون ۸۴۱ مگاوات برق بادی و خورشیدی در کشور تولید می‌شود،گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال این رقم به یک هزار مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر نیرو: ۸۴۱ مگاوات برق بادی و خورشیدی در کشور تولید می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بابیان اینکه هم‌اکنون ۸۴۱ مگاوات برق بادی و خورشیدی در کشور تولید می‌شود،گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۳۹۸ این رقم به یک هزار (۱۰۰۰) مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، همایون حائری (معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی) در حاشیه آیین افتتاح طرح‌های صنعت برق قم در پست ۲۳۰ کیلووات نیزار در جمع خبرنگاران‌ اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و همکاری مردم و همکاران صنعت برق کشور تابستان بدون مشکلی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: قم ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد شهرک انرژی‌های نو دارد، این نیروگاه یک هزار هکتار زمین است که برای احداث آن توسط استانداری قم جانمایی شده است و ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی را دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد:تعرفه‌های جدید انرژی‌های نو توسط وزارت نیرو ابلاغ شد که۳۰ درصد تعرفه برق ناشی از انرژی‌های پاک افزایش پیدا می‌کند و سبب ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش می‌شود.

حائری بابیان اینکه هم‌اکنون ۸۴۱ مگاوات برق بادی و خورشیدی در کشور تولید می‌شود، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال این رقم به یک هزار مگاوات (۱۰۰۰) افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات وزارت نیرو برای تأمین برق صنایع تصریح کرد: طرح‌های تعریف‌شده در قالب این پویش زیرساختی است که بهره‌برداری از این طرح‌ها رفاه اجتماعی و توسعه زیرساختی کشور افزایش می‌دهد.

همایون حائری (معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی)، بابیان اینکه در برخی ساعت‌های تابستان گذشته (۱۳۹۷) ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی به۵۰۰ مگاوات رسید،خاطرنشان کرد: این آمار بسیار خوب است و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته ضریب بار نیروگاه‌های خورشیدی کشور از میانگین دنیا بالاتر است.