توییت‌های ترامپ خلاف شعار آمریکاست
توییت‌های ترامپ خلاف شعار آمریکاست
صدراعظم آلمان با محکوم کردن توییت‌های بیگانه‌هراسی دونالد ترامپ علیه چهار زن دموکرات عضو کنگره گفت، حملات رهبران آمریکا با شعارهایی با مضمون "با عظمت کردن آمریکا" در تضاد است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان جمعه با محکوم کردن سخنان جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: قاطعانه از این حملات اعلام برائت کرده و همبستگی خودم را با این زنان اعلام می‌کنم. به اعتقاد من قدرت آمریکا در مردمانی از اصلیت‌های مختلف نهفته است که در آنچه دوباره آمریکا را با عظمت می‌کند، سهیم هستند.

ترامپ یکشنبه به گروهی چهار نفره از زنان رنگین‌پوست دموکرات‌ در کنگره گفت، به کشورهای خودشان بازگردند. همگی این زنان شهروند آمریکا هستند و سه تن از آنان متولد آمریکا.

با وجود جنجال داخلی بر سر این اظهارات و این که مجلس نمایندگان آمریکا آنها را “نژادپرستانه” دانست، ترامپ حملاتش را تکرار کرد. این سخنان با محکومیت خارجی هم مواجه شد. ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس این صحبت‌ها را “کاملا غیر قابل قبول” دانست. جاسیندا آردرن، رهبر نیوزیلند هم تاکید کرد ” کاملا و مطلقا” با حرف‌های ترامپ مخالف است.

آنگلا مرکل هم که معمولا درباره سیاست داخلی دیگر کشورها اظهارنظر نمی‌کند، جمعه از این سخنان ترامپ انتقاد کرد. مسائل مرتبط با نژادپرستی خصوصا در آلمان که گذشته مرتبط با نازی‌ها دارد و اینکه دولت اغلب اوقات درباره تحمل و تنوع صحبت می‌کند، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا