تو سرطان را شکست می‌دهی مربی!
تو سرطان را شکست می‌دهی مربی!
سینیشا میهایلوویچ، سرمربی بولونیا بعد از 41 روز بستری بودن در بخش سرطان بیمارستان و تحت درمان بودن برای معالجه سرطان خود دیروز هدایت تیمش را از کنار زمین به عهده داشت.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد سینیشا میهایلوویچ، سرمربی بولونیا که شش هفته قبل بعد از آنکه رسما اعلام کرد بنا به تشخیص پزشکان به سرطان خون مبتلا است و روند درمان خود را آغاز خواهد کرد دیشب در جریان دیدار بولونیا مقابل هلاس ورونا، به استادیومها بازگشت و روی نیمکت بولونیا نشست تا در شبی احساسی برای هواداران فوتبال، هدایت تیمش را مستقیما از کنار زمین به عهده بگیرد.

میهایلوویچ ۵۰ساله، سرمربی صرب بولونیا در این بازی شاهد تساوی ۱-۱ تیمش مقابل ورونا بود. اولین بازی دو تیم در فصل جدید سری آ که در خانه ورونا برگزار شد.

میهایلوویچ که شش هفته بعد از زمانی که مقابل دوربین‌ها قرار گرفت و شجاعانه اعلام کرد به سرطان خون مبتلا شده اما قول داد که در این نبرد با بیماری پیروز خواهد شد، در این مدت تحت شیمی‌درمانی قرار داشته است. سینیشا ۴۱ روز و شب گذشته را در بخش سرطان یک بیمارستان بستری بوده و زیر نظر پزشکان روند درمانی جدی‌ای را پشت سر گذاشته است.

سینیشا همان زمان به بازیکنانش قول داده بود که برای اولین بازی فصل در کنارشان خواهد بود و دیروز به قول خود وفا کرد و در کنارشان ایستاد. سرمربی صرب درد و خستگی ۴۱ روز شیمی‌درمانی را فراموش کرد و درحالیکه مبارزه با سرطان از چهره‌اش مشخص بود به بازیکنانش نشان داد که به قول خود وفادار است و حالا انتظار دارد آنها هم به قول خود یعنی تلاش تا آخرین حد ممکن وفادار باشند.

رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند میهایلوویچ زمانی که در بیمارستان به سر می‌برد و تحت مداوا است رویدادهای باشگاه بولونیا را به دقت زیر نظر دارد و از طریق ویدیوهای زنده‌ای که دستیارانش از جلسات تمرینی بولونیا تهیه می‌کنند، از روی تخت بیمارستان سانت اورسولا در شهر بولونیا، جزئیات وضعیت تیمش را زیر نظر دارد.

حضور او در بازی مقابل ورونا یک ساعت پیش از شروع بازی به صورت رسمی با توییتی که از سوی باشگاه بولونیا منتشر شد اعلام شد. بعد از آن بود که سیل پیامهای حمایت از او در توییتر به راه افتاد و از جمله رقیب سرسخت بولونیا، ناپولی خطاب به سینیشا نوشت:” زنده باد سینیشا میهایلوویچ”.

زمانی که در شروع بازی میهایلوویچ به همراه بازیکنانش وارد استادیوم خانگی ورونا شد، درحالیکه علائم ضعف فیزیکی در چهره و قامت او مشخص بود هواداران بولونیا که به عنوان مهمان در استادیوم حاضر بودند شروع به تشویق او کرده و با شعارهایی دلگرم‌کننده سرمربی‌شان را سر ذوق آوردند.

میهایلوویچ، مدافع ملی‌پوش یوگسلاوی سابق در ایتالیا سابقه بازی برای تیمهای رم، سامپدوریا، لاتزیو و اینتر را داشته است. سینیشا در ماه ژانویه به بولونیا بازگشت تا برای دومین بار در دوران حرفه‌ایش سکان هدایت این تیم را به دست گیرد. بولونیا فصل گذشته با هدایت سینیشا موفق شد فصل را با ایستادن در رتبه دهم سری آ به پایان برساند.

  • منبع خبر : ورزش سه