تکلیف مجلس به بانک‌های دولتی برای بهبود معیشت فرهنگیان
تکلیف مجلس به بانک‌های دولتی برای بهبود معیشت فرهنگیان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک درصد درآمد شرکت ها، بانک‌های دولتی و موسسات انتفاعی برای توسعه عدالت آموزشی و بهبود معیشت فرهنگیان موافقت کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ماده یک طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را با ۱۵۴ رای موافق، ۱۶ […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک درصد درآمد شرکت ها، بانک‌های دولتی و موسسات انتفاعی برای توسعه عدالت آموزشی و بهبود معیشت فرهنگیان موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ماده یک طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را با ۱۵۴ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه علنی تصویب کردند.

بر اساس این ماده معادل یک درصد درآمد شرکت ها و بانک های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در قانون بودجه سنواتی در ردیف خاص، پیش بینی و به سر جمع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای وزارت آموزش و پرورش اضافه می شود تا در جهت توسعه عدالت آموزشی، بهبود معیشت فرهنگیان، تامین سرانه آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات فرهنگیان هزینه شود.

بر اساس این مصوبه، این اعتبار صددرصد تخصیص یافته تلقی می شود و خزانه داری کل کشور موظف است به صورت ماهانه حداقل یک دوازدهم یک درصد کل درآمدهای سال قبل را به وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرده و در پایان سال مالی با شرکت ها و بانک های مذکور تسویه کند.