تیم وزنه‌برداری جوانان ایران قهرمان جهان شد/ هت‌تریک در قهرمانی
تیم وزنه‌برداری جوانان ایران قهرمان جهان شد/ هت‌تریک در قهرمانی

تیم وزنه برداری جوانان ایران برای سومین سال پیاپی عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی را از آن خود کرد. تیم وزنه برداری جوانان ایران ظهر امروز شنبه با کسب مدال طلای مجموع دسته فوق سنگین توسط علی داودی توانست برای سومین سال پیاپی قهرمان مسابقات جوانان جهان شود. در پایان مسابقات دسته فوق سنگین وزنه برداری […]

تیم وزنه برداری جوانان ایران برای سومین سال پیاپی عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی را از آن خود کرد.

تیم وزنه برداری جوانان ایران ظهر امروز شنبه با کسب مدال طلای مجموع دسته فوق سنگین توسط علی داودی توانست برای سومین سال پیاپی قهرمان مسابقات جوانان جهان شود.

در پایان مسابقات دسته فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان که ظهر امروز در ازبکستان برگزار شد، علی داودی توانست با کسب دو مدال طلا و یک نقره در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم به عنوان قهرمانی برسد. وی با رکورد ۱۹۲ کیلوگرم یک ضرب، ۲۲۷کیلوگرم دوضرب و مجموع ۴۱۹ کیلوگرم دو مدال طلای یک ضرب و مجموع  و نقره دوضرب گرفت.

آرمان محمدزاده دیگر نماینده ایران نیز با رکورد ۱۶۴ کیلوگرم در یک ضرب رده پنجم شد. او در دوضرب با ۱۹۰ کیلوگرم در رده ششم ایستاد و درمجموع با رکورد ۳۵۴ کیلوگرم در جایگاه ششمی جوانان جهان قرار گرفت.

بر این اساس نتایج نهایی دسته ۱۰۵+کیلوگرم به شرح زیر است:

۱- علی داودی از ایران با رکورد ۱۹۲ یک ضرب، ۲۲۷دوضرب و مجموع ۴۱۹ کیلوگرم (۲مدال طلای یک ضرب و مجموع و نقره دوضرب)

۲- لالایان از ارمنستان  با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۲دوضرب و مجموع ۳۹۹ کیلوگرم (۲مدال نقره یک ضرب و مجموع و برنز دوضرب)

۳- محمد نوح از پاکستان با رکورد ۱۷۱ یک ضرب، ۲۲۸دوضرب و مجموع ۳۹۹ کیلوگرم (۲مدال برنز یک ضرب و مجموع و طلای دوضرب)

برای تیم ایران در این رقابت ها حسین سلطانی (دسته ۷۷ کیلوگرم) دو نقره و یک برنز، رسول معتمدی (دسته ۹۴ کیلوگرم) یک برنز، امیر عزیزی (دسته ۱۰۵ کیلوگرم) یک مدال برنز و علی داودی (به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم) دو طلا و یک نقره کسب کردند.

ازبکستان با ۴۳۶،۸ امتیاز و ترکیه با ۴۳۶،۸ به ترتیب نایب قهرمان و سوم شدند. آمریکا نیز با ۴۰۷،۸ در رده چهارم قرار گرفت.تیم های ایران، ازبکستان، ترکیه و آمریکا در بین ۴۳ تیم شرکت کننده تنها کشورهایی بودند که با ترکیب کامل (۸ نفره) در این رقابت ها حضور داشتند.

تیم وزنه برداری جوانان ایران پیش از این در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ توکیو و ۲۰۱۶ گرجستان نیز قهرمان جهان شده بود.