ثبات لبنان برای ریاض اهمیت دارد
ثبات لبنان برای ریاض اهمیت دارد
وزیر خارجه عربستان در نشستی با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، ضمن اشاره به ادامه تلاش‌های کویت برای حل بحران قطر گفت: ثبات لبنان برای عربستان اهمیت زیادی دارد!

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در این نشست خبری در پاسخ به سؤالی پیرامون ارائه کمک‌ها به لبنان با بیان اینکه ثبات این کشور برای ریاض “حائز اهمیت” است، گفت، مردم و دولت لبنان به منظور تضمین ثبات و حاکمیت این کشور نیازمند پیدا کردن راه‌ حلی هستند.

وی همچنین گفت در مورد کنفرانس حمایت از لبنان که قرار است طی روزهای آتی در پاریس برگزار شود، از پیش قضاوت ‌نکرده و در انتظار نتایج این کنفرانس خواهد ماند.

وزیر خارجه عربستان به تلاش‌های امیر کویت در حل بحران دوحه نیز پرداخت و گفت این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و کشورهای محاصره‌کننده از این تلاش‌ها حمایت کرده و خواستار ثمربخشی آن هستند.

وی گفت، در نشست سران مسائلی مهم مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله تحکیم روابط میان این کشورها در همه زمینه‌ها، حفظ دستاوردهایی که محقق شده، تقویت همکاری مشترک میان این کشورها و نیز بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی توسط رهبران کشورهای عضو شورا مورد بررسی قرار گرفت.”ثبات لبنان برای ریاض اهمیت دارد”

بن فرحان افزود: در نشست سران برخی از موضوعات به منظور تحیکم روابط میان کشورهای عضو شورا مورد بررسی قرار گرفت و اتحاد کشورهای عضو این شورا با وجود برخی امور مورد اختلاف پایدار است و شورای همکاری خلیج (فارس) به دنبال کاستن از قدرت و انسجام خود نیست.

همچنین عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت، از زمان آغاز بحران دوحه ما دو مسأله را در نظر گرفتیم نخست اینکه این بحران به منظور حل و فصل مورد بررسی قرار بگیرد و دوم اینکه رهبران کشورهای عضو این شورا توجه داشته‌اند که میان امور کشورهای عضو شورا در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی و این بحران مرزی قائل شوند.

در همین رابطه وزیر خارجه عربستان در این نشست خبری از عمان به دلیل میزبانی از نشست پیشین سران شورای همکاری خلیج فارس سپاس‌گزاری کرده و برای امارات در میزبانی از نشست این شورا در سال ۲۰۲۰ آرزوی توفیق کرد.

  • منبع خبر : ایسنا