ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری آغاز شد
ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری آغاز شد
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارتهران گفت: ثبت‌نام طرح ترافیک برای خبرنگاران از روز گذشته آغاز شده و تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد علی پیرحسین‌لو  درباره زمان ثبت‌نام طرح ترافیک سال ۹۸، اظهار داشت:  افرادی که سال گذشته در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند و با همان روال وضعیت ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال ثبت نام راحت‌تر شده است، گفت: این بار مسئولیت فرد متقاضی در هنگام ثبت نام پرسیده می‌شود و فرد متقاضی باید مسئولیت خود در رسانه را اعلام و مشخص کند که دبیر، سردبیر، خبرنگار، مترجم و… است.

مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد قیمت طرح ترافیک سال ۹۸ نیز با بیان اینکه طبق مصوبه شورا شاهد افزایش قیمت طرح ترافیک هستیم، گفت: افزایش قیمت در خودروهایی که دارای معاینه فنی عادی هستند ۱۵ درصد و برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر  ۸ درصد است که به همین نسبت برای طرح خبرنگاران نیز افزایش می‌یابد. هر چند که خبرنگاران دارای تخصیص ۹۰ درصدی هستند.

مشاور معاون شهردار تهران با بیان اینکه امکان ثبت نام برای افرادی که تاکنون در سایت تهران من ثبت‌نام نکرده‌اند، فراهم است و هر زمان که بخواهند می‌توانند به سامانه مذکور مراجعه کنند، تصریح کرد: برخی از مردم بدون شارژ و یا بدون ثبت نام قبلی به صورت اضطراری وارد محدوده می‌شدند، در شرایط جدید برای این دسته از افراد دیگر جریمه به صورت آنی لحاظ نمی‌شود بلکه مهلتی یک ماهه در نظر گرفته شده تا افراد بتوانند نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند. اگرچه طبق قانون همه افراد باید با ثبت نام قبلی و شارژ هزینه وارد محدوده شوند اما این شیوه امتیاز دیگری است که مدیریت شهری در سال جدید در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت نشدن عوارض ورود به محدوده در مدت یک ماه در نظر گرفته شده، ۲۰ درصد تخفیف پرداخت به موقع و مبلغ ۲۰ هزار تومان به عنوان ورود غیرمجاز به محدوده به عنوان جریمه اخذ خواهد شد.

پیرحسین‌لو با تأکید بر اینکه افرادی  بخواهند از مهلت یک ماهه استفاده کنند، باید در سایت ثبت نام کرده باشند، گفت: بنابراین اصلی ترین کاری که عموم مردم باید انجام دهند این است که یک بار برای همیشه در سایت «تهران من» ثبت نام کنند.

مشاور معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: تمام سهمیه‌های سال قبل تا ۱۵ اردیبهشت اعتبار دارد و تا زمانی که سهمیه‌های سال جدید خبرنگاری تخصیص پیدا نکرده سهمیه‌های سال قبل آنها معتبر خواهد بود.

پیرحسینلو در مورد سهمیه خبرنگاران نیز با بیان اینکه براساس مجوز شورای شهر ۲ درصد از ۱۰۳ هزار طرح ترافیک به خبرنگاران اختصاص داده می‌شود، گفت: امسال برای اولین بار در سامانه شفافیت علاوه بر انتشار نام خبرنگاران، دریافت کننده طرح ترافیک، نام رسانه و نهادی که آن‌ها معرفی‌نامه دریافت کرده‌اند نیز منتشر می‌شود.

وی با اشاره به حواشی سال گذشته در صدور طرح ترافیک برای نمایندگان مجلس و… گفت: تشخیص این موضوع که به چه کسی طرح داده شود یا نه؟ بر عهده رسانه است و اگر مدیرمسئولی برای فردی غیر از خبرنگار، بیمه خبرنگاری رد می‌کند و آن را به عنوان خبرنگار به ما معرفی می‌کند ما ابتدا نمی‌توانیم تشخیص بدهیم که آیا به این شخص طرح داده شود یا نه؟ اما اگر مطلع شویم حتماً با آن برخورد می‌شود.