جاده شمشک به دیزین بازگشایی نمی‌شود/ ما خودمان شاکی پرونده هستیم!
جاده شمشک به دیزین بازگشایی نمی‌شود/ ما خودمان شاکی پرونده هستیم!

احمد بیگدلی می‌گوید جاده شمشک به دیزین به زور و غیرقانونی بازگشایی شده بود و حالا حتی دادستانی هم دیگر اجازه بازگشایی آن را نمی‌دهد. به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد ماجرای بازگشایی جاده شمشک به دیزین اگرچه یک راه سریع دسترسی به پیست بین المللی دیزین به شمار می رود و منبع درآمدی برای مستاجران […]

احمد بیگدلی می‌گوید جاده شمشک به دیزین به زور و غیرقانونی بازگشایی شده بود و حالا حتی دادستانی هم دیگر اجازه بازگشایی آن را نمی‌دهد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد ماجرای بازگشایی جاده شمشک به دیزین اگرچه یک راه سریع دسترسی به پیست بین المللی دیزین به شمار می رود و منبع درآمدی برای مستاجران اصلی آن، اما به دلیل عدم وجود ایمنی کافی و امکان ریزش بهمن و حتی سنگریزه های موجود فاقد استانداردهای لازم است. خطرات موجود در این راه تا حدی به وضوح دیده می شد که نهادهای مختلف از جمله اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، یگان عملیات کنترل ترافیک بزرگراه های راهور و شورای شهر و … در نامه های مجزا و چندین باره نسبت به بازگشایی آن هشدارهای لازم را داده بودند.

بازگشایی عجیب جاده و پاکسازی غیرمنطقی آن در فاصله چند ساعت پس از پایان بارش برف باعث شد تا این حادثه دست کم دو کشته و زخمی داشته باشد. اتفاقی تلخ و قابل تامل که اداره راهداری می گوید حاصل بازگشایی با زور و غیرقانونی جاده است. احمد بیگدلی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات در این خصوص گفت: منتظر پاسخ پزشک قانونی هستیم ولی متاسفانه برخی افراد دروغ می گویند در حالی که علت مرگ آن قدر واضح است که نیازی به توضیح بیشتر نیست. حتی عکس های کامیون زیر  بهمن مدفون شده هم موجود است.

وی در پاسخ به این سوال که پیمانکار عنوان کرده منافع برخی در بسته بودن این جاده است گفت: این جاده منافعی ندارد و فقط شرش گریبان مردم را می گیرد. تا اینجا که می دانم یک نفر از هموطنانمان جان خود را در این جاده از دست داد و از این بابت خیلی ناراحتیم.

بیگدلی در خصوص اینکه نامه های زیادی از شما پیش از حادثه وجود داشت که با بازگشایی جاده مخالفت کرده بودید گفت: بله همین طور است. ما خودمان در این پرونده شاکی هستیم. ما این قدر اصرار و شکایت کردیم که مدارک و مستندات آن نیز موجود است. این جاده به زور و غیرقانونی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما مانع ورود غیرقانونی این افراد به جاده نشدید گفت: این اتفاق شبانه افتاد. جایی که ۴ متر خاکریز ایجاد کرده ایم یعنی نباید ماشینی وارد شود اما متاسفانه با لودر و شبانه در آن کولاک مسیر را بازگشایی کردند که آن اتفاق تلخ هم افتاد. اقدام به این کار کردند چون که عمده درآمد پیست از روزهای آخر هفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات گفت: به هیچ عنوان اجازه بازگشایی جاده را نمی دهیم. دادستانی هم این اجازه را نمی دهد. پرونده باید تکمیل شود. دستگاه های پیمانکار نیز هنوز زیر بهمن است که روز گذشته تلاش کرده بودند دستگاه ها را از آنجا خارج کنند که با هماهنگی کلانتری مانع آنها شدیم./مهرنیوز