جدال منچسترسیتی و تاتنهام برای کسب اولین جام فصل فوتبال انگلیس
جدال منچسترسیتی و تاتنهام برای کسب اولین جام فصل فوتبال انگلیس
دیدار پایانی رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس امشب (یکشنبه) بین ۲ تیم منچسترسیتی و تاتنهام برگزار می‌شود.

جدال منچسترسیتی و تاتنهام برای کسب اولین جام فصل فوتبال انگلیس

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد امشب (یکشنبه) از ساعت ۲۰ ورزشگاه ومبلی لندن میزبان دیدار فینال رقابت‌های فوتبال جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس بین ۲ تیم منچسترسیتی و تاتنهام است.

۲ تیم در شرایطی کاملاً متفاوت رو به روی هم قرار خواهند گرفت. منچستر سیتی با اقتدار صدر جدول لیگ برتر را در اختیار دارد و قهرمانی این فصل دور از دسترس آن‌ها نیست، اما در آن سوی میدان تاتنهام در حالی قدم به این دیدار می‌گذارد که ژوزه مورینیو، سرمربی این تیم ۶ روز پیش برکنار و سکان هدایت تیم به رایان میسون سپرده شده است. این تیم در رقابت‌های لیگ برتر نیز در رتبه هفتم جدول‌ قرار گرفته است و با چند تیم برای قرار گرفتن در جمع ۴ تیم لیگ برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رقابت تنگاتنگی دارد.

این مسابقه معمولاً در اواخر فوریه یا اوایل ماه مارس برگزار می‌شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ورود تماشاگران به ورزشگاه ها، چند ماه به تعویق افتاد تا شرایط برای بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها مهیا شود و حالا ومبلی شاهد حضور ۸ هزار تماشاگر خواهد بود تا اولین فینال فصل ۲۱-۲۰۲۰ فوتبال انگلیس رقم بخورد.”جدال منچسترسیتی و تاتنهام برای کسب اولین جام فصل فوتبال انگلیس”

این ۲ تیم وقتی که در ماه ژانویه با پیروزی بر حریفان خود به فینال راه پیدا کردند، هر ۲ در لیگ برتر هم امتیاز بودند، اما حالا منچسترسیتی ۲۴ امتیاز بیشتر از تاتنهام کسب کرده است و شانس کسب ۳ جام را دارد؛ در حالی که تاتنهام در لیگ جزیره در بهترین حالت برای کسب جایگاه چهارمی می‌جنگد. در اصل همین نتایج نسبتا ضعیف بود که دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام را مجاب کرد روز دوشنبه هفته گذشته مورینیو را از کار برکنار کند.

از سوی دیگر تاتنهام ۱۳ سال است که به هیچ جامی دست پیدا نکرده و این بهترین فرصت برای پایان دادن به این ناکامی طولانی مدت است.

لوی در طول بیست سال حضور در باشگاه تاتنهام تنها جامی که توانسته کسب کند، جام اتحادیه سال ۲۰۰۸ بوده است. حالا میسون ۳۹ ساله ماموریت دارد که به این ناکامی پایان دهد. این مربی جوان در اولین حضور خود روی نیمکت تاتنهام، هفته گذشته این تیم را در لیگ برتر برابر ساوتهمپتون به پیروزی رساند و ۳ امتیاز ارزشمند برای این تیم کسب کرد و حالا باید دست به کار بزرگی بزند و من سیتی را شکست دهد.

گواردیولا که خود را برای کسب ۴ جام در این فصل از رقابت‌های فوتبال اروپا آماده می‌کرد، هفته گذشته در نیمه نهایی جام حذفی برابر چلسی شکست خورد و عملاً شانس فتح چهارگانه را از دست داد؛ اما هنوز شانس کسب ۳ جام را دارد. این تیم در لیگ جزیره شانس مسلم قهرمانی است، در لیگ قهرمانان اروپا به نیمه نهایی رسیده و پاری سن ژرمن را پیش رو دارد.

برای تاتنهام این بازی به مراتب مهمتر از منچسترسیتی است. گواردیولا عنوان کرده است که فتح این جام اولویت نخست او نیست، اما تاتنهام که برای کسب جام بی تابی می‌کند، این مسابقه را بسیار جدی خواهد گرفت. ضمن آن که ممکن است در صورت ناکامی احتمالی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده، هواداران اندکی با این جام آرام بگیرند.”جدال منچسترسیتی و تاتنهام برای کسب اولین جام فصل فوتبال انگلیس”

نکات آماری

  • تاتنهام پس از سال ۲۰۰۸، ۳ بار به فینال راه یافت که در هر ۳ بار بدون این که گلی به ثمر برساند، مغلوب شد و دستش از جام کوتاه ماند.
  • تاتنهام از ۷ بازی رقابت‌های جام اتحادیه در ومبلی در ۶ بازی شکست خورده است.
  • پس از آخرین قهرمانی تاتنهام در سال ۲۰۰۸، منچسترسیتی به یکی از قدرت‌های برتر فوتبال اروپا تبدیل شده و در این مدت ۱۴ قهرمانی از جمله ۴ قهرمانی در لیگ برتر و پنج قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس را به دست آورده است.
  • منچسترسیتی ۷ بار قهرمان جام اتحادیه شده است و در صورتی که امشب برابر تاتنهام به پیروزی برسد با رکورد ۸ قهرمانی لیورپول برابر خواهد شد و البته اولین تیمی خواهد شد که ۴ بار به طور متوالی فاتح این رقابت‌ها شده است.
  • پپ گواردیولا در رقابت‌های جام اتحادیه رکورد بسیار خوبی دارد؛ ۳ فصل پیاپی این جام را فتح کرده و در مجموع از ۲۴ بازی جام فقط ۲ بار شکست خورده است.
  • سرمربی اسپانیایی من سیتی روز یکشنبه برای کسب سی‌امین جام دوران مربیگری خود و نهمین جام خود به عنوان سرمربی منچستر سیتی روی نیمکت خواهد نشست.
  • منچسترسیتی در ۶ مسابقه اخیرش در همه رقابت‌ها ۴ برد و ۲ شکست داشته؛ در حالی که تاتنهام ۲ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست داشته است.
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان