جدول فروش آخر هفته فیلمهای سینمای ایران و جهان
جدول فروش آخر هفته فیلمهای سینمای ایران و جهان
آمار فروش فیلم ها در سینما ،بهانه ای برای پرداختن به پرمخاطب ترین و پربازدید ترین فیلمهای در حال اکران در سینماهای مختلف در کشورهای دنیا می باشد.به همین منظور جدول هفتگی فیلمهای پرفروش در ایران،هالیوود و بالیوود را باهم بررسی میکنیم.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد «خانم یایا» اثری متفاوت از کاهانی است و شکی در این نیست که کاراکترهای فیلم(رضا عطاران) و (حمید فرخ نژاد) سمبلی از خود فیلم‌ساز هستند که در حصار خانم یایا اسیرشده‌اند. کاهانی بعد از توقیف «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» و همه جنجال‌ها و حاشیه‌هایی که این اثر در پی داشت، به تایلند رفته است و با ساخت «خانم یایا» به سازوکار سخت‌گیرانه هنری در ایران و وضعیت دشوار خود بعد از ساخت این فیلم اشاره می‌کند.این فیلم در این هفته با فروش ۸۰۴ میلیون تومانی خود توانست علاوه بر اینکه در صدر پرفروش ترین فیلمهای هفته قرار گیرد,  مجموع فروشش را نیز به نزدیکی ۲میلیارد تومان برساند.

در رتبه دوم فیلم تحسین شده مغزهای کوچک زنگ زده قرار دارد . «مغزهای کوچک زنگ‌زده» آخرین ساخته هومن سیدی را می‌توان بهترین فیلم کارنامه کاری او دانست. فیلمی که بیشتر از حد انتظارمان ظاهرشده است و توانسته است تا به اینجای کار آمار فروشش را ۲رقمی و به بالای ۱۰ میلیارد تومان برساند.

رتبه سوم نیز ازآن کمدی، لس آنجلس-تهرانِ خانوم تینا پاکروان میباشد «لس‌آنجلس، تهران» یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال جاری محسوب می‌شد. فیلمی کمدی، باحال و هوای مفرح و بازگشت پرویز پرستویی بعد از سال‌ها به یک نقش کمدی و متفاوت، از دلایلی بودند که خیلی‌ها مشتاق اکران «لس‌آنجلس، تهران» بودند اما «لس‌آنجلس، تهران» بی‌شک یکی از ضعیف ترین و بدترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران است . این فیلم تا اینجای کار و پس از ۶ هفته اکران به فروشی بیش از ۶ میلیارد تومان رسیده است.

 

لیست پر فروش ترین های این هفته سینمای ایران را مشاهده کنید:

جدول فروش ایران

 

باکس افیس همیشه و در همه حال جذابیت های خاصی  برای علاقه مندان به فیلم را داراست و فیلم های هالیوودی در سراسر دنیا طرفداران بی شماری دارد.به همین منظور به جدول فروش فیلمهای هالیوودی یا به زبان ساده تر باکس افیس( Box Office) نگاهی میاندازیم.

انیمیشن Ralph Breaks the Internet در اولین هفته اکرانش و در مجموع ۵ روز اکرانش ۸۴ میلیون فروش داشت تا نتونه در رده بندی فروش فیلمهای عید شکر گزاری حریف Frozen ای بشه که ۹۳٫۶ میلیون فروش کرده بوده و البته فروش بلیط سینما در عید امسال با رکورد ۳۰۰ میلیونی اش ، رکورد ۲۹۵ میلیونی سال ۲۰۱۳ را شکست داد.

فیلم  Creed 2 که دنباله ای بر Creed ـه Ryan Coogler است و هشتمین فیلم از دنیای سینمایی Rocky  توانست به فروش ۵۵٫۸ رسید و این بار کارگردان Steven Caple Jr در اولین تجربه ی بلند سینمایی اش اثری خوب را راهی سینماها کرده است.

شکست خورده باکس آفیس این هفته Robin Hood است که به فروش ۱۴,۲ میلیونی رسید و  گفته میشود ۱۰۰ میلیون بودجه فیلم بوده است که این بار Taron Egerton را در نقش رابین هود خواهیم دید و در نهایت فیلم خیلی خوب Green Book با اضافه شدن سالنهای سینمای اش به ۷٫۸ میلیون فروش رسید تا در رده ی نهم قرار گیرد.

 

لیست پر فروش ترین های این هفته سینمای هالیوود را مشاهده کنید:

جدول فروش هالیوود

در انتها نیز نگاهی کوتاه به فروش این هفته فیلمهای سینمای هند(Bollywood) میاندازیم

 

لیست پر فروش ترین های این هفته سینمای هند را مشاهده کنید:

جدول فروش بالیوود

 

نگارنده: سالار امجدی