جدیدترین ساخته اسپایک لی راهی پرده‌های نقره‌ای می‌شود
جدیدترین ساخته اسپایک لی راهی پرده‌های نقره‌ای می‌شود

جدیدترین ساخته اسپایک لی کارگردان مطرح در سالگرد خشونت‌های نژادی در شارلوتزویل آمریکا راهی پرده‌های نقره‌ای می‌شود. به نقل از هالیوود ریپورتر، «مرد سیاه کوکلوس کلان» جدیدترین فیلم اسپایک لی که با حضور جوردن پیلی کارگردان «برو بیرون» به عنوان یکی از تهیه کنندگان ساخته شده از ۱۰ آگوست در آمریکا اکران می‌شود. این زمان […]

جدیدترین ساخته اسپایک لی کارگردان مطرح در سالگرد خشونت‌های نژادی در شارلوتزویل آمریکا راهی پرده‌های نقره‌ای می‌شود.
به نقل از هالیوود ریپورتر، «مرد سیاه کوکلوس کلان» جدیدترین فیلم اسپایک لی که با حضور جوردن پیلی کارگردان «برو بیرون» به عنوان یکی از تهیه کنندگان ساخته شده از ۱۰ آگوست در آمریکا اکران می‌شود.

این زمان مصادف با نخستین سالگرد خشونت‌های نژادی در شارلوتزویل آمریکاست.

«مرد سیاه کوکلوس کلان» بر مبنای ماجرای واقعی ران استالورت نخستین پلیس سیاه‌پوست در کلورادو اسپرینگز که با هویت مبدل در سال ۱۹۷۸ جنایت‌های کوکلوس کلان را پیگیری می‌کرد، ساخته شده است.

نقش این پلیس را جان دیوید واشنگتن بازی می‌کند. وی با همکارش با بازی آدام درایور تلاش می‌کنند تا در بالاترین سطح مانع کارهای نژادی این فرقه در شهر شوند. در جریان این کار با ظاهر تغییر یافته، ماجراهای متفاوتی با گروه‌های نژادی پیش می‌آید.

لورا هریر و تاپر گریس از دیگر بازیگران فیلم هستند.

سال پیش در ۱۲ آگوست ملی‌گراهای سفید و مخالفان آنها در شارلوتزویل با یکدیگر درگیر شدند. این ماجرا به خشونت کشیده شد و یک زن کشته و چندین نفر زخمی شدند.

راستگرایان افراطی در تجمعی برای اعتراض به برداشتن مجسمه یکی از فرماندهان جنگ داخلی آمریکا که حامی برده‌داری بود، با حضور مخالفان آنها که عمدتا گروه‌های مخالف نژادپرستی بودند روبه رو و این ماجرا به درگیری فیزیکی منجر شد. با این حال ترامپ حاضر نشد تا گروه نژادپرست سفید را محکوم کند و گفت «همه باید متحد بشویم و این خشونت را محکوم کنیم. در آمریکا جایی برای چنین خشونت‌هایی نیست. باید با هم یکی شویم.» که این پاسخ رییس جمهوری با مخالفت زیاد مردم و شخصیت‌ها و هنرمندان روبه رو شد.