مهمترین راهبرد؛تحول در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی
مهمترین راهبرد؛تحول در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به مهم ترین الزامات و راهبردهای بودجه سال جدید شورای شهر، گفت: از جمله مهمترین راهبردها، تحول در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی است. مجید فراهانی با بیان اینکه در بودجه سال جدید شورای شهر، چه بخش هایی مغفول مانده که در ردیف بودجه […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به مهم ترین الزامات و راهبردهای بودجه سال جدید شورای شهر، گفت: از جمله مهمترین راهبردها، تحول در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی است.

مجید فراهانی با بیان اینکه در بودجه سال جدید شورای شهر، چه بخش هایی مغفول مانده که در ردیف بودجه امسال قرار است منظور شود، گفت: الزامات و راهبردهای بودجه در کمیسیون های مختلف در حال نهایی شدن است و از جمله مهمترین این الزامات و راهبردها، اولا تحول در جهت جذب سرمایه های داخلی و خارجی است که متاسفانه شهرداری در این زمینه تاکنون عملکرد مناسبی نداشته و نتوانسته سرمایه های داخلی و خارجی را در این حوزه بسیج کند.

وی افزود: الزامی است که از روش های مشارکت بخش خصوصی استفاده شود، تا پروژه های قابل سرمایه گذاری در شهر تهران از طریق جذب سرمایه ها ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: مطلب بعدی بحث ضرورت کاهش هزینه های شهر است، امروز شهر تهران بسیار گران اداره می شود و لازم است تا هزینه های شهری به نحوی برنامه ریزی شود که به توان تا جایی که می شود، بخش اجرایی و جاری بودجه را کاهش داد و به بخش عمرانی بودجه اضافه کرد.

وی با اشاره به بحث دسترس پذیری شهر برای نابینایان و معلولین، خاطرنشان کرد:  یکی دیگر از مسائل اولویت دار برای شورای شهر، دسترس پذیرتر کردن شهر تهران است؛ شهر تهران امروز یک شهر دسترس پذیر و آماده برای استفاده معلولین نیست و لازم است که در این حوزه نیز اقدامات بیشتری صورت گیرد و بخش های دیگری که در بخش الزامات و راهبردها آمده در این حوزه استفاده شود.

فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا برای نوسازی اتوبوس های فرسوده نیز بودجه ای در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: گسترش حمل و نقل عمومی از جمله مهمترین دغدغه های شورای شهر پنجم است، ما اگر دو  چالش آلودگی هوا و ترافیک را به عنوان دو معضل اصلی و تاریخی شهر تهران بنامیم، راهی نداریم جز اینکه حمل و نقل عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی و هم چنین دوچرخه را گسترش دهیم. باید خرید و تامین واگن های مترو را به جایی رساند که به توان ظرفیت دو میلیون مسافر را که پتانسیل افزایش آن به ۱۰ میلیون مسافر وجود دارد را افزایش داد و «هِد وِی» را از متوسط بالای ۱۰ دقیقه امروز به زیر یک دقیقه رساند.

وی ادامه داد: همچنین مسئله بعدی بحث گسترش حمل و نقل عمومی در اتوبوس های تندروی بی آرتی و همچنین شبکه «تراموا ال آر تی»، اقداماتی است که برنامه ریزی شده و ان شاالله شما اثرات آن را در بودجه سال ۹۷ خواهید داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص بودجه برای بخش فرهنگی و نوسازی سالن های سینما و تاتر شهر، اذعان کرد: مهمترین مسئله سالن های سینما این است که تجربه راه اندازی بخش های خصوصی تاتر نشان می دهد هرچه بخش خصوصی در این حوزه پا در میانی کرده، به همان میزان نیز موفق تر عمل شده است، ما باید از این تجربه استفاده کنیم و در بخش سینما نیز زمینه های جذابی را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا برای نوسازی، بازسازی و در اختیار گرفتن سالن های سینما سرمایه گذاری کنند.