جزئیات آپدیت جدید اپل
جزئیات آپدیت جدید اپل
با اینکه آپدیت جدید اپل توانست مشکل بسته شدن ناگهانی اپلیکیشن‌ها در پس زمینه را برطرف کند، اما برای بسیاری از کاربران اصلا کارآمد نبوده و برای برخی از آنها مشکلات جدیدی را به وجود آورده است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد اپل که به تازگی آپدیت جدیدی را برای گوشی‌های آیفون و تبلت های آیپد منتشر کرده است، به نظر می‌رسد که نتوانسته است تمامی نیازهای کاربرانش را برطرف و مشکلات آنها را حل کند.

آپدیت iOS ۱۳.۲.۲ که برای تمامی دستگاههای اپل سازگار با نسخه iOS ۱۳ همچون آیفون‌های مدل ۶ به بالا و نسل هفتم تبلت‌های آیپد منتشر شده است، قرار بود مشکلاتی از قبیل اتصال کاربران به شبکه‌های اینترنت همراه (cellular data) و از کار افتادن ناگهانی اپلیکیشن‌ها را برطرف کند اما به گفته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، فروم ها و وب سایت رسمی اپل، نه تنها این مشکلات را برای بسیاری از آنها برطرف نکرده بلکه آنهایی که با این مشکلات مواجه نشده بودند، را نیز درگیر خود کرده است.

البته بر اساس گزارش‌های منتشر شده در منابع خبری به نقل از مجله فوربس، این نسخه به روزرسانی شده توانسته مشکلات مالتی تسکینگ multitasking problems در گوشی‌های آیفون را برطرف کند که همین موجب شده است میزان نارضایتی از این آپدیت سریع ولی ناکارامد بالا نرود. اما در عین حال، بسیاری دیگر از مشکلات آنها را برطرف نکرده و موجب شده است که از این نسخه انتقادات فراوانی کرده و آن را آپدیتی ” سریع ولی ناکارآمد” بنامند.

آپدیت iOS 13 منتشر شده و از هم اکنون برای آیفون هایی که در ادامه لیست آنها را ملاحظه می کنید قابل دانلود کردن است.

بزرگ ترین ویژگی اضافه شده به نسخه ۱۳، حالت تاریک یا دارک مد (Dark Mode) است که با فعال کردن آن همه بخش ها از جمله iMessage, Photos و Settings تاریک می شوند. با فعال کردن دارک مد اپلیکیشن ها نیز به طور اتوماتیک به پوسته تاریک تغییر شکل می دهند. این حالت را برای شب در Control Center می توان فعال کرد.

دومین ویژگی جالب توجه افزوده شدن مد سوایپ به صفحه کلید است که می توان به کمک آن با سوایپ کردن کلمات، سریع تر تایپ کرد.

از دیگر تغییراتی که در iOS 13 به چشم می خورند می توان به بهبود اپلیکیشن های مپس، فوتوز و Reminders اشاره کرد. در اپلیکیشن مپس زمان تقریبی رسیدن وسایل نقلیه عمومی به صورت زنده نمایش داده شده و حالتی شبیه Street View گوگل به آن افزوده شده است.

طراحی اپلیکیشن Reminders نیز دگرگون شده و قسمت جدید Today به آن اضافه شده. همچنین ویرایش و کراپ ویدیوها در Photos بهتر انجام می شود.

در نسخه جدید اپلیکیشن های Find My iPhone و Find My Friends در یک اپ واحد به نام Find My جمع آوری شده اند. در اپ Health نیز بخشی مخصوص برای پیش بینی عادت ماهانه خانم ها در نظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : ایسنا