جزئیات اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۰ تهران اعلام شد
جزئیات اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۰ تهران اعلام شد
مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران جزئیات اجرای طرح ترافیک 1400 را تشریح کرد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران جزئیات اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه قیمت پایه مجوز طرح ترافیک ۳۵ هزار تومان است، گفت: فردی که دارای معاینه فنی برتر باشد و ساعت غیر اوج در محدوده طرح ترافیک تردد کند، ۲۰ هزار و ۵۸۰ تومان پرداخت می‌کند و فردی که دارای معاینه فنی عادی است و در ساعت شلوغ وارد طرح شود باید ۶۳ هزار تومان بپردازد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران افزود: با توجه به مصوبه شورای شهر بسته‌های یک ماهه، سه ماهه و ۶ ماهه را برای شهروندان با کمی تخفیف در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: خبرنگاران، بیماران خاص و معلولان، ایثارگران، آژانس‌ها و تاکسی‌های تلفنی تا زمانی که سهمیه ۱۴۰۰ را دریافت نکنند، مجوزهای سال ۹۹ آن‌ها اعتبار دارد.

سعیدیان‌فر درباره ساکنان محدوده طرح ترافیک، گفت: اگر فردی در محدوده طرح ترافیک مستأجر باشد و قرارداد اجاره آن‌ها به زمان پایانی نزدیک است باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کند و اجاره نامه تمدید شده جدید را ارائه دهند. مالکان ساکن در این محدوده نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ندارند و فقط باید عوارض خودرو، نوسازی و پسماند را به صورت غیرحضوری پرداخت کنند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران ادامه داد: برای این افراد در سال ۱۴۰۰ تخفیف ۵۰ درصدی مانند سال گذشته اعمال می‌شود و یک خروج از محدوده قبل از ساعت ۹ و یک ورود بعد از ساعت ۱۶ برای آن‌ها به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد سهمیه‌ها تغییری نکرده و مطابق سال گذشته است، گفت: اگر یک فرد بدون رزرو مجوز وارد طرح ترافیک شود ما بدون محاسبه اینکه معاینه فنی دارد یا خیر، ساعت اوج ترافیک آمده یا خیر بیشترین مبلغ ورود به طرح را اخذ می‌کنیم و مهلتی برای پرداخت در نظر نمی‌گیریم.

به گفته مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی، شهروندان با رزرو طرح متناسب با وضعیت خودرو و زمان تردد، تعرفه کمتری پرداخت خواهند کرد.

سعیدیان فر افزود: درباره ساعت اجرای طرح ترافیک تابع شورای ترافیک شهر تهران و ستاد ملی کرونا هستیم و پنجشنبه‌ها مانند سال‌های گذشته طرح ترافیک اجرا نمی‌شود و تنها طرح کاهش آلودگی هوا برقرار است یعنی اگر افراد در محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش تردد کنند از سهمیه فصلی آن‌ها کسر می‌شود.”جزئیات اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۰ تهران اعلام شد”

وی با بیان اینکه محدوده طرح ترافیک هیچ تغییری نکرده است، گفت: در سال آینده نخستین روزی که طرح ترافیک را اجرا کنیم تعرفه‌های ۱۴۰۰ در همه مجوزها و سهمیه‌ها اعمال خواهد شد. مثلاً سهمیه خبرنگاران ۹۰ درصد تخفیف دارد و باقی رقمی که به عنوان هزینه مجوز طرح می‌پردازند از سال ۱۴۰۰ مشمول افزایش نرخ خواهد بود: این امر درباره همه تعرفه‌های افراد سهمیه بگیر و عادی اعمال خواهد شد، اما اعتبار سهمیه‌ها تا زمان تخصیص سهمیه جدید، برقرار است.

مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران بیان کرد: درآمد شهرداری تهران از محل طرح ترافیک در سال جاری تا یک ماه گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

  • منبع خبر : ایران جیب