جزئیات اولین کتابخوان الکترونیک فارسی
جزئیات اولین کتابخوان الکترونیک فارسی

مدیر فروش فیدیبو به بیان جزئیات دستگاه فیدیبوک به عنوان اولین کتابخوان الکترونیک فارسی زبان پرداخت.  مصطفی میرنوری مدیر فروش فیدیبو  درباره تولید اولین کتابخوان الکترونیک فارسی گفت: این وسیله که چندی پیش رونمایی شد، «فیدیبوک» نام دارد و همان طور که مشخص است نامش از خود فیدیبو گرفته شده است. وی درباره زمان صرف شده […]

مدیر فروش فیدیبو به بیان جزئیات دستگاه فیدیبوک به عنوان اولین کتابخوان الکترونیک فارسی زبان پرداخت.

 مصطفی میرنوری مدیر فروش فیدیبو  درباره تولید اولین کتابخوان الکترونیک فارسی گفت: این وسیله که چندی پیش رونمایی شد، «فیدیبوک» نام دارد و همان طور که مشخص است نامش از خود فیدیبو گرفته شده است.

وی درباره زمان صرف شده برای پروژه تولید این وسیله گفت: پروژه تولید فیدیبوک، دو سال طول کشید و روی سخت افزار و نرم افزار این کتابخوان کار کردیم. در زمینه نرم افزار و برنامه نویسی می توانم بگویم که همه کارها در خود شرکت فیدیبو انجام شد اما در زمینه سخت افزاری، زیر نظر فیدیبو اما با مشارکت شرکت دیگری کارها را انجام دادیم. در زمینه مسائل نرم افزاری، تلاش و تمرکز بر این بود که دستگاه مورد نظر، زبان فارسی را به طور کامل پشتیابی کند. چون وسایل و کتابخوان های دیگری که وجود دارند، نمی توانند از زبان فارسی به طور کامل پشتیبانی کنند. دستگاه فیدیبوک، علاوه بر زبان فارسی، زبان انگلیسی را هم پشتیبانی می کند.

مدیر فروش فیدیبو درباره تفاوت کتابخوان کیندل با این وسیله گفت: روی دستگاه کیندل، شما حداکثر می توانید فایل پی دی اف خود را ریخته و مطالعه کنید ولی دستگاه فیدیبوک به شبکه فیدیبو متصل است و هر کتابی که به فیدیبو بیاید، در این دستگاه قابل دسترسی است. در زمینه استفاده ما از وسیله ای مثل کیندل، اگر کسی فایل شخصی داشته باشد، می تواند از آن استفاده کند اما این کار قانونی نیست ولی فیدیبوک، به صورت قانونی، محتوا را ارائه می کند.

میرنوری درباره عرضه این دستگاه در قالب یک سایز یا چند اندازه مختلف و همچنین قیمت آن، گفت: فیدیبوک در تنها یک سایز ارائه می شود و در حال حاضر با قیمت ۵۴۹ هزار تومان عرضه می شود. یعنی قیمتش ۴۴۹ هزار تومان با ۱۰۰ هزار تومان اعتبار خرید کتاب از فیدیبو است. مخاطبان می توانند همان طور که از فیدیبو استفاده می کنند از فیدیبوک هم استفاده کنند. صفحه کتاب‌خوان فیدیبوک لمسی است و از فایل‌های epub, pdf, mobi ,txt پشتیبانی می‌کند. این وسیله قابلیت به روز رسانی دارد و در هر به روز رسانی امکانات جدیدی به دستگاه افزورده می‌شود.